بندرعباس - ایرنا - رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: میزان تولیدات گلخانه‌ای در استان تا قبل از دولت سیزدهم ۱۰۵ هزار تُن در سال بود که با حمایت‌ها و مشوق های دولت در راستای افزایش تولید و تامین نیازهای اساسی مردم، اکنون با افزودن ۹۲ هزار تُن محصول به ۱۹۷ هزار تُن رسیده است.

عباس مویدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان سطح زیرکشت گلخانه‌های هرمزگان نیز با حمایت‌های دولت سیزدهم و پیگیری استاندار اکنون به حدود ۹۲۶ هکتار رسیده است؛ در حالی‌ که پیش از این یعنی تا پایان سال ۱۴۰۰ این میزان تنها ۵۰۰ هکتار بود.

وی بیان کرد: انواع فلفل دلمه‌ای رنگی، گوجه فرنگی، خیارسبز و بادمجان از جمله محصولات گلخانه‌ای هرمزگان است که در شهرستان‌های بندرعباس، حاجی‌آباد، میناب، رودان، بستک و پارسیان تولید می‌شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهار کرد: تا پیش از دولت سیزدهم سالانه ۷۰ هزار تُن محصول گلخانه‌ای از این استان به خارج کشور صادر می‌شد که اکنون به ۱۳۰ هزار تُن محصول یعنی حدود ۲ برابر رسیده است.

مویدی یادآورشد: تولیدات گلخانه‌ای هرمزگان بیشتر به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، اوراسیا، روسیه و آسیای میانه صادر می‌شود.

در حال حاضر حدود ۹ و ۲۶۰ هزار نفر در واحدهای گلخانه‌ای هرمزگان مشغول به فعالیت هستند که پیش از دولت سیزدهم این تعداد پنج‌هزار نفر بوده است.