اهواز - ایرنا - رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی خوزستان، کمبود نیروی انسانی را مهمترین مشکل انجمن‌های صنفی دانست و گفت: در حال حاضر ۱۰۴ انجمن کارفرمایی زیرمجموعه این کانون فعالیت می‌‎کنند.

محمد هادی‌ قنوات روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بر ضرورت تشکیل انجمن‌ها و کانون‌‎های صنفی در استان تاکید و بیان کرد: تلاش بر این است تا با شکل‌‎گیری تشکل‌‎ها، به بسترسازی جامعه مدنی نیز کمک کنیم.

وی با اشاره به چالش‌های متعدد در حوزه فعالیت‌‎های صنفی و عدم تمایل به عضویت در این انجمن‌ها افزود: باید تلاش کنیم تا جوانان توانمند استان در حوزه‌های مختلف جذب و از این طریق به رونق اشتغال کمک شود.

هادی قنوات افزود: قرار است با همکاری رسانه‌‎های تخصصی به چالش‌‎های این کانون و مجموعه‌‎های مرتبط با حوزه صنف کارفرمایی و کارگری استان پرداخته و علاقه‌مندی بیشتری نزد افراد توانمند ایجاد کنیم.

رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی خوزستان ادامه داد: باید بتوانیم با ایجاد انگیزه و حس مسئولیت‌‎پذیری در افراد به دنبال جذب نیروهای جدید برای جایگزینی نیروهای قدیمی و بازنشسته باشیم.

عضویت ۱۵ هزار خوزستانی در انجمن صنفی شرکت‌های خدماتی و فنی مهندسی

وی گفت: انجمن‌ صنفی شرکت‌‎های خدماتی و فنی مهندسی از فعال‌ترین تشکلات کارفرمایی در استان محسوب می‌‎شوند زیرا حدود نیمی از شرکت‌‎های خدماتی و فنی مهندسی کشور در خوزستان مستقر هستند.

هادی قنوات اضافه کرد: به طور میانگین هفت هزار نفر در اهواز و در مجموع ۱۵ هزار نفر در استان، عضو انجمن‌ صنفی شرکت‌‎های خدماتی و فنی مهندسی هستند که در مقایسه با دیگر صنوف، به علت موقعیت جغرافیایی و توانمندی‌های استان، حائز اهمیت بیشتری هستند.

رفع مشکلات شرکت‌های خدماتی و فنی با تاسیس کانون و فعالیت‌‎های صنفی

رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی خوزستان گفت: قطعا شرکت های خدماتی و فنی مهندسی با چالش‌های بسیاری در حوزه‌‎های مختلف همچون آموزش ایمنی، طرح طبقه‌بندی مشاغل و همچنین طرح پرداخت چهار درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور مواجه هستند که راه برون رفت از این مشکلات، تاسیس کانون و فعالیت‌‎های صنفی و تشکیلاتی است.

بر اساس این گزارش استان خوزستان با جمعیت بیش از پنج میلیون نفر، جزو استان‌های پرجمعیت کشور به شمار می‌رود.