تهران- ایرنا- فصل جدید تنیس جهان با مسابقاتی که مخصوص برترین بازیکنان مرد و زن این رشته است، آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، از ساعاتی پیش فصل جدید تنیس جهان با رقابت‌های مخصوص برترین مردان و زنان این رشته، آغاز شده است. روال هر سال این است که تور جهانی تنیس با میزبانی استرالیا در روزهای پایانی سال میلادی آغاز شود و امسال نیز اولین مسابقه، رقابت‌های مختلط تیمی با نام یونایتد کاپ است که در حال حاضر برای دومین سال متوالی برگزار می‌شود.

یونایتد کاپ متشکل از ۱۸ تیم با مطرح‌ترین بازیکنان مرد و زن جهان است که یعنی نواک جوکوویچ و ایگا اشویانتک نیز که برترین مرد و زن تنیس هستند نیز در آن حضور دارند. این رقابت‌ها در ۲ شهر پرت و سیدنی استرالیا برگزار می‌شود و در واقع اولین رویداد مختلط تیمی است که امتیاز رنکینگی نیز دارد و بازیکنان آن می‌توانند تا ۵۰۰ امتیاز را دریافت کنند.

سال گذشته که اولین دوره این مسابقات برگزار شد، تیم تنیس آمریکا موفق شد ایتالیا را شکست دهد و قهرمانی را از آن خود کند.

فرمت برگزاری

هجده تیم شرکت کننده ابتدا در مرحله گروهی، در ۶ گروه، تقسیم شده و رقابت می‌کنند و هر گروه نیز سه تیم دارد. در پایان مرحله گروهی، تیم‌های اول هر گروه به همراه بهترین تیم دوم هر شهر راهی مرحله حذفی می‌شوند و البته رقابت‌های مرحله حذفی در شهر سیدنی برگزار خواهد شد.

هر تیم سه بازیکن مرد و سه بازیکن زن دارد و تیم‌ها باید در یک بازی انفرادی در بخش مردان، یک بازی انفرادی در بخش زنان و یک بازی دونفره مختلط با یکدیگر رقابت کنند.

نحوه انتخاب تیم‌ها

۶ کشوری با رتبه بهترین بازیکن مرد، ۶ کشور با رتبه بهترین بازیکن زن و ۶ کشور نیز بر اساس مجموع رنکینگ بهترین بازیکن مرد و زن خود انتخاب برای حضور در این رقابت‌ها انتخاب شده‌اند.

گروه‌بندی مسابقات

شهر پرت

گروه A

لهستان
اسپانیا
برزیل

گروه C

آمریکا
بریتانیا
استرالیا

گروه E

جمهوری چک
چین
صربستان

شهر سیدنی

گروه B

یونان
کانادا
شیلی

گروه D

فرانسه
ایتالیا
آلمان

گروه F

کرواسی
هلند
نروژ