اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: مدیریت ارشد استان و سایر دستگاه‌های متولی به دنبال کاهش دوره مازوت‌سوزی نیروگاه شازند هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « فرزاد مخلص‌الائمه» روز شنبه در نشست معاون پارلمانی رییس جمهور با اساتید و دانشجویان در دانشگاه اراک، افزود: برای اولین بار بیانیه داده شده که مازوت سوزی نیروگاه شازند یک ماه دیرتر آغاز شود و اکنون یک چهارم نیروگاه از مدار فعالیت خارج است و مازوت و گازی نمی‌سوزاند.

وی بیان کرد: این مهم درحالی است که نیروگاه مقاومت می‌کند؛ چون ناترازی در گاز، برق و هم در گازوئیل در سطح ملی وجود دارد.

استاندار مرکزی ادامه داد: دوگانه‌سوزی نیروگاه شازند سوخت مازوت و گاز است که در شرایط فعلی مازوت است و ناترازی چندگانه، کشور را دچار مشکل کرده و ریشه آن از بد مصرفی تا تعیین نامناسب موقعیت نیروگاه است.

مخلص‌الائمه، به مصرف سوخت مازوت در سایر استان‌ها اشاره کرد و افزود: اکثر استان‌ها شامل اصفهان و تبریز و کبودرآهنگ وارد مدار مازوت‌سوزی شده‌اند.

وی افزود: مردم حق دارند نگران وضعیت آلودگی هوا باشند و ما به عنوان مسئول باید پیگیر باشیم و واقعیت این است که شرایط کشور اختیار را از استان خارج کرده و امید است این دوره طولانی نباشد.

استاندار مرکزی گفت: در تمام نشست‌ها با رییس جمهور موضوع نیروگاه شازند مطرح شده و راه حل آن است که نیروگاه تعطیل شود و راه دیگر وجود ندارد.

مخلص‌الائمه افزود: مشکلات ناترازی یک شبه ایجاد نشده و باید برای این مهم، تمهیدات لازم اندیشیده شود، آنچه مردم را قانع می‌کند، استفاده نکردن از سوخت مازوت است، مسئولان استان مرکزی در همین شهر با خانواده خود زندگی می‌کنند و در این هوا نفس می‌کشند و دغدغه مردم را دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۶۴ هزار دانشجو در ۶۱ مرکز آموزشگاه عالی در این استان به تحصیل اشتغال دارند.

مخلص‌الائمه افزود: دانشگاهیان با بدنه استان همراه هستند و سطح بصیرت در دانشگاه‌های استان بالا و رضایت بخش است.

وی بیان کرد: حرکت دانشگاه‌های استان مرکزی به سمت حل مسایل در این منطقه است و از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای حل مشکلات استان بهره‌گیری می‌شود.

مردم اراک در سال جاری ۱۰۸ روز آلوده را سپری کردند.