تهران- ایرنا- معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به این‌که رشته پیلاتس با فدراسیون آمادگی جسمانی روزهای بهتری را تجربه می‌کند، گفت: باید با توسعه رشته‌هایی نظیر پیلاتس و افزایش میزان فعالیت بدنی، هزینه‌های تحمیلی به کشور را کاهش داد.

به گزارش ایرنا، مریم کاظمی‌پور در سمپوزیوم پیلاتس فدراسیون آمادگی جسمانی که با حضور ۶۰۰ نفر از مدرسان و مربیان رشته پیلاتس برگزار شد، اظهار کرد: بسیار خوشحالم در یک جمع فرهیخته علوم ورزشی که توانمندی مربی‌گری دارند، حضور پیدا کردم و اگر بتوانیم در رشته‌ای مانند پیلاتس که امکان عملیات میدانی دارد با کم‌ترین هزینه، وابستگی به ابزار و شرایط فعالیت در یک محیط قابل دسترس، میزان فعالیت بدنی افراد جامعه را ارتقا بخشیم، بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: پیلاتس با رویکرد افزایش میزان فعالیت بدنی تمامی آحاد جامعه، جای کار بسیاری دارد و از برگزاری چنین رویدادهایی که نگرش سلامت در جامعه را گسترش می‌دهد استقبال و از تمامی عوامل برگزاری این سمپوزیوم تشکر می‌کنیم.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با بیان این‌که جای مباحث فرهنگی و هویت‌ساز نباید در ورزش کشور خالی باشد، گفت: فرهنگ ورزش کردن و ورزش فرهنگی و هویت‌ساز را نباید فراموش کرد و باید برای ساختن ایرانی آباد، آزاد و توانمند از نظر جسمی و ذهنی دغدغه داشته باشیم.

کاظمی‌پور با اشاره به این‌که رشته پیلاتس با فدراسیون آمادگی جسمانی روزهای بهتری را تجربه می‌کند، عنوان کرد: باید در مسیری گام برداشت که با توسعه رشته‌هایی نظیر پیلاتس، هزینه‌های تحمیلی به کشور ناشی از کم‌تحرکی، کاهش یابد.

منبع: وزارت ورزش و جوانان