ملارد - ایرنا - همزمان با سالروز حماسه ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، مراسم گرامیداشتی با حضور قشرهای مختلف انقلابی و ولایتمدار شهرستان ملارد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدحسین طاهری دبیرستاد امر به معروف و نهی از منک کشور در سخنانی به نقش بصیرت و داشتن تحلیل درست از وقایع در تحولات اجتماعی پرداخت.

وی با طرح این سوال که چرا در جامعه ای که به ظاهر همه عناصر دینی و مذهبی وجود داشت فرزند پیغمبر برای احیای دین خدا قیام کرد، گفت: چون در آن برهه فهم افراد به ویژه اشخاص بانفوذ جامعه از دین کامل نبود و دچار دنیاطلبی و بی بصیرتی شده بودند، به همین علت امام حسین (ع) قیام و جانش را نیز در این راه فدا کرد.

این مسئول به تشریح و بیان وقایع روزهای قبل از عاشورا در سال ۶۳ هجری و رفتار برخی سران قبایل و افراد پرطرفدار آن دوران پرداخت و افزود: بی بصیرتی و فاصله گرفتن از ولایت و تعارض بین دین و دنیای افراد باعث شد به گونه ای رفتار کنند که جای ظالم و مظلوم جابجا شود.

طاهری ادامه داد: گاهی غفلت، تصمیم و حتی یک مصاحبه و سخنرانی مسیر جامعه را دچار تغییر و تردید می کند و لازم است در این مواقع به این تشخیص برسیم که آیا به فرمان امام زمان خود هستیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تصریح کرد: شناخت صحیح از مسیر و طی کردن درست آن از ویژگی های افراد با بصیرت است و ۹ دی به عنوان یوم الله روزی است که مردم ایران نشان دادند به خوبی مسیر را شناخته و به وطیفه خود عمل کردند .

وی تاکید کرد: این نظام برای ما مقدس است و به خاطر خونهای پاکی که برای حفظ آن ریخته شده پشت سر ولایت بوده و خواهیم ماند.

این مسئول یادآور شد: دوری از خودخواهی و منیت و پیروی از ولایت فقیه را از خصوصیات بارز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی برشمرد که باعث ماندگاری آنها شده است.