سالانه افراد زیادی برای زیارت امام هشتم شیعیان اسلام به مشهد سفر می کنند. جاذبه های تاریخی و طبیعی و زیارتی سبب شده تا مسافران زیادی به این منطقه بروند و برای استراحت از هتل های مختلف استفاده کنند. در این مقاله شما برای خرید بلیط هواپیما مشهد با ارزان ترین قیمت به صورت کامل راهنمایی می شوید.

سالانه بیش از 20 میلیون زائر برای ادای احترام به امام هشتم شیعیان اسلام به مشهد سفر می‌کنند. مشهد شهری است که به واسطه عوامل متعددی از جمله وجود حرم مطهر به مقصدی محبوب تبدیل شده است. همچنین مشهد به دلیل بهره مندی از زیرساخت‌های حمل و نقل قوی، خدمات اقامتی مختلف از سوئیت‌های ارزان قیمت تا هتل‌های مجلل پنج ستاره و وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متنوعی، مقصدی است که حداقل باید یک بار از آن دیدن کنید. با این حال، پرواز با هواپیما می‌تواند راحت‌ترین و سریع‌ترین روش سفر به مشهد باشد. در این بررسی به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید در خرید بلیط هواپیما مشهد با ارزان‌ترین قیمت موفق عمل کنید.

1- در فصول کم تقاضا سفر کنید

از سفر در روزهای پر تقاضای سال مانند عید نوروز، عید قربان و سایر مناسبت‌ها خودداری کنید، مگر اینکه کاملاً مجبور باشید. دوره‌های اوج سفر همیشه گران‌ترین زمان‌ها برای دیدن مشهد هستند. بهترین زمان سفر به مشهد اغلب در پاییز و زمستان است. در این فصول بلیط هواپیما با قیمت بسیار کمتری فروخته می‌شود. همچنین خرید بلیط هواپیما در روزهای اول و وسط هفته ارزان‌تر از روزهای آخر هفته است.

2- به دنبال بلیط چارتری بروید

بلیط چارتری توسط شرکت‌های مسافرتی و گردشگری فروخته می‌شود. این شرکت‌ها که به عنوان چارترکننده شناخته می‌شوند، بخشی یا همه صندلی‌های هواپیما را خریداری می‌کنند. سپس شرکت می‌تواند بر روزها و قیمت‌های پرواز مشهد نظارت داشته باشد و آنها را مطابق با شرایط بازار تغییر دهد. بلیط چارتری اغلب ارزان‌تر از بلیط سیستمی است، اما برعکس بلیط سیستمی امکان کنسلی ندارد. همچنین قیمت بلیط چارتری کودکان مشابه بزرگسالان است. برای دریافت آخرین قیمت بلیط چارتر مشهد میتوانید از سایت های معتبر مثل بلیط کده، علی بابا، فلای تودی و... استفاده کنید.

3- بلیط رفت و برگشت را خریداری کنید

بلیط رفت و برگشت پرواز مشهد ارزان از بلیط یک طرفه است. شما می‌توانید با خرید بلیط رفت و برگشت مشهد اطمینان بیشتری نسبت به بازگشت خود به شهر مقصد داشته باشید. در روزهایی که پرتقاضای سفر امکان دارد بلیط برگشت برای برخی از روزهای وجود نداشته باشد. بلیط رفت و برگشت به خصوص برای کسانی که خانواده‌ای سفر می‌کنند، گزینه بسیار خوبی است، زیرا منجر به صرفه جویی بیشتر در هزینه می‌شود.

4- به خرید بلیط لحظه آخری فکر کنید

خطوط هوایی و شرکت‌های مسافرتی ممکن است با نزدیک شدن به تاریخ حرکت پرواز، قیمت بلیط را برای پر شدن صندلی‌ها کاهش دهند. در این حالت می‌توانید برای خرید بلیط لحظه آخری اقدام کنید. این بلیط اغلب در روزها و ساعات نزدیک به پرواز فروخته می‌شود. بلیط‌های لحظه آخری به احتمال زیاد در فصول کم سفر به مشهد در دسترس هستند یا می‌توان آنها را در تابستان که شرکت‌های مسافرتی تخفیفات مختلفی را ارائه می‌دهند، رزرو کرد.

5- به تحفیفات هیجان انگیز توجه کنید

شرکت‌های مسافرتی در طول سال یکسری تخفیفات هیجان انگیز را ارائه می‌دهند که شامل تورهای سفر به مشهد می‌شود. این تورها قیمت خوبی در رزرو هتل و بلیط هواپیما را دارند که باعث صرفه جویی بیشتر در هزینه‌های سفر می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم به ویژه در تابستان که شرکت‌های گردشگری انواع و اقسام تخفیفات را ارائه می‌دهند از این فرصت برای سفر به مشهد استفاده کنید.

6- از هشدارهای قیمت استفاده کنید

اکثر وبسایت‌های فروش بلیط هواپیما مشهد یک قابلیت به نام هشدار قیمت دارند. این ابزارهای مفید می‌توانند به شما کمک کنند تا از ارزان ترین بلیط در طول یک بازه زمانی مطلع شوید. اگر امیدوار هستید بلیط ارزان قیمت هواپیما را تهیه کنید، هشدارهای قیمت استرس ناشی از بررسی هر روز قیمت بلیط را از بین می‌برند. وقتی قیمت‌ها به کمتری مقدار خود کاهش پیدا می‌کنند به شما ایمیل یا پیامک ارسال می‌شود.

7- کلاش پروازی اکونومی را رزرو کنید

کلاس پروازی تاثیر زیادی در قیمت بلیط دارد. معمولاً سه نوع کلاس پروازی از جمله اکونومی کلاس، بیزینس کلاس و فرست کلاس موجود هستند. کلاس اکونومی از همه ارزان‌تر است، اما امکانات کمتری را در اختیار مسافران مشهد قرار می‌دهد. بهترین کلاس مربوط به فرست کلاس است که بالاترین امکانات و راحتی را خواهد شد، با اینکه بلیط آن گران‌تر از کلاس اکونومی است.

8- از شرایط کنسلی بلیط مطلع شوید

کنسل کردن بلیط می‌تواند هزینه‌های شما افزایش دهد. یکی از دلایل اصلی کنسلی بلیط مربوط به تغییر تاریخ سفر است. مهم خواهد بود که تاریخ سفر خود را طوری تنظیم کنید که مجبور به کنسل کردن بلیط نباشید. استرداد بلیط چارتری در بسیاری موارد امکان پذیر نیست، به ویژه در روزهای نزدیک به پرواز! اما بلیط سیستمی را می‌توانید در هر زمان کنسل کنید، اما با پرداخت جریمه همراه است.

9- به شهرت ایرلاین‌ها توجه کنید

خطوط هوایی که شهرت بالایی دارند اغلب قیمت بلیط‌های خود را بالاتر اعمال می‌کنند. این ایرلاین‌ها از هواپیماهای بهتر و خدمات مناسب‌تر بهره می‌برند، بنابراین قیمت بلیط را افزایش می‌دهند. اگر می‌خواهید قیمت ارزان بلیط هواپیما مشهد را خریداری کنید به سراغ شرکت‌های هواپیمایی بروید که شهرت کمتری دارند. با این حال، توصیه می‌کنیم ایرلاین معتبر را انتخاب کنید تا سفر ایمنی را تجربه کنید.

کلام آخر

خرید بلیط هواپیما مشهد با ارزان ترین قیمت امکان پذیر است. تنها باید بلیط هواپیما را در فصول کم تقاضای سال خریداری کنید یا برای بلیط‌های لحظه آخری آماده شوید. همچنین توصیه می‌کنیم از وبسایت‌هایی اقدام به خرید بلیط پرواز مشهد کنید تخفیف‌های مختلفی را در طول سال ارائه می‌دهند. با این حال، بهتر است ابتدا نیازهای خود از جمله تاریخ سفر، مقدار بودجه، تعداد نفرات و سایر موارد را بررسی کنید و سپس به سراغ بلیط هواپیما بروید. خرید بلیط ارزان در طول سال امکان پذیر است، پس این فرصت را خواهید داشت تا سفری خاطره انگیز به مشهد داشته باشید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.