بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه تنها بحث توانایی‌های نظامی شهید سلیمانی مطرح نبود، گفت: اقناع افکار عمومی جهان اسلام یکی از اقدامات بزرگ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که توانست جریان مقاومت و مردم کشورهای جهان را برای مقابله با مستکبران و برخی از تحرکات پای‌کار آورد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده روز یکشنبه در نشست هماهنگی گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، با بیان این نکته که ایران از جریان مقاومت پشتیبانی کرد، افزود: در جریانی که تحت عنوان بهار عربی نام‌گذاری کرده بودند تصمیم داشتند پس از نابودی حکومت‌ها، اقدام به ساخت و تقویت داعش کنند تا به اهداف خود در منطقه دست پیدا کنند و عملیات نظامی را با داعش به اتمام برسانند.

وی، با اشاره به اینکه در این روزها با ۲ جریان فتنه روبرو هستیم، بیان کرد: فتنه سال ۸۸ نزدیک به هشت ماه کشور را درگیر کرد و به لبه پرتگاه کشاندند و اعتقاد داریم فتنه سال ۸۸ بسیار دشوارتر از فتنه‌ای بود که سال گذشته اتفاق افتاد. در سال گذشته با وجود اینکه دشمن یک جنگ ترکیبی گسترده‌ای را در مقابل نظام مقدس اسلامی تدارک دیده بود، اما افرادی که مقابل نظام ایستاده بودند مشخص ومعلوم بود و بیشتر مردم همراهی نکردند.

امام جمعه بندرعباس با ذکر این نکته که تحرکات جریان سازماندهی شده و ارازل و اوباش در سال گذشته تشدید شده بود، اظهارکرد: غربی‌ها تصور می‌کردند می‌توانند همان مدلی را که در کودتای ۲۸ مرداد در ایران اجرا کردند بار دیگر موفق خواهند شد اما غافل از اینکه حافظه تاریخی و بصیرت مردم ایران قوی‌تر از تصور آن‌ها بود و با حضور حماسی خود در ۹ دی نقشه‌های دشمن را با شکست مواجه کردند.

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا که در بامداد روز ۱۳ دی ۱۳۹۸ و با دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا در فرودگاه بغداد هدف حمله ارتش تروریستی ایالات متحده قرار گرفت و به همراه جمعی از همراهان خود به شهادت رسید.
شهید سلیمانی در طول دوران فرماندهی خود با سازماندهی نیروهای مقاومت در منطقه غرب آسیا، محور مقاومت را در کشورهای منطقه ایجاد کرد و به تقویت آن پرداخت.
دوران ۲۲ ساله فرماندهی شهید سلیمانی در نیروی قدس دوران شکوفایی این نیرو و حضور موثر آن در منطقه قلمداد می‌شود.