مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: آلاینده‌های جوی با ساکن شدن هوا در شهرهای پرجمعیت جنوب آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد.

اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با خروج سامانه بارشی، در روزهای گذشته جوی آرام در منطقه حاکم شده و همین امر ساکن شدن هوا و افزایش آلاینده های را در پی داشته است و احتمال دارد از کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت جنوب آذربایجان‌غربی بکاهد.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا نیز در این مدت کاهش محسوسی پیدا کرده است، افزود: طی این مدت حداقل دمای هوا درنقده منفی هفت درجه، اشنویه، پلدشت و میاندوآب نیز به منفی ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کرده است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه‌روز گذشته بوکان با حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد، گرمترین شهر و سلماس و نقده با حداقل دمای منفی هفت درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بودند؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین منفی یک و ۱۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.