ساوه - ایرنا -رییس جمعیت هلال احمر ساوه گفت: سه هزار و ۵۰۰ ساوجی در سال جاری به منظور کاهش آسیب‌های بلایای طبیعی در دوره‌های مرتبط با این هدف شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، سید لقمان حسینی روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته مقابله با آسیب بلایای طبیعی، اظهار کرد: این افراد در ادارات، مساجد، مدارس و کارخانه‌های شهرستان در زمینه ارایه کمک‌های اولیه در سطح مقدماتی تا پیشرفته آموزش دیدند.

وی با اشاره به اینکه ارایه آموزش یکی از ارکان تاب‌آوری جامعه در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی است، افزود: در حوادث طبیعی حلقه مفقوده ما کاستی در آموزش عمومی به مردم است؛ چراکه با آموزش می‌توان خیلی از تلفات را حین، قبل و بعد از حادثه کاهش داد.

حسینی گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از نهادی بزرگ مردم نهاد شهرستان با تکیه بر توان ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از داوطلبان و اعضای این جمعیت در طول سال خدمات مختلفی را از جمله امداد رسانی در طرح سفرهای نوروزی، تابستانی و اوقات فراغت ارایه می کند.

وی اضافه کرد: امسال با توان ۱۰۰ نفر از داوطلبان آموزش دیده خدمات سفر در دوره‌های مختلف ارایه و همچنین در تابستان سال جاری نیز ۶ هزار نفر از خدمات ورزشی و آموزشی این جمعیت بهره‌مند شدند.

رییس جمیت هلال احمر ساوه یادآور شد: طرح دادرس نیز تاکنون در ۲۴ مدرسه شهرستان برگزار شده که با اعزام تیم های برتر به مرحله استانی، اعضا موفق به کسب رتبه اول استان مرکزی در بخش تیمی خواهران و رتبه دوم استان در بخش برداران شدند.

وی همچنین از برگزاری ۱۵ مانور امداد و نجات در سطح ادارات، کارخانه‌ها و مدارس شهرستان خبر داد و افزود: شرکت در رزمایش جهادی مناطق کم‌برخوردار و مانور منطقه‌ای زلزله ۶ و هشت دهم ریشتری از دیگر خدمات ارایه شده توسط اعضای جمعیت هلال احمر ساوه در سال جاری است.

حسینی با بیان اینکه مرکز ورزشی و آموزشی جمعیت هلال احمر ساوه یکی از مراکز مهم در ارایه خدمات جمعیت هلال احمر به افراد جامعه است، افزود: امسال در جریان سفر مدیران هلال احمر کشور به این شهرستان، ۱۰ میلیارد ریال برای بازسازی این مرکز جذب و هزینه شد.

وی افزود: همچنین پیگیری آغاز احداث مجتمع چند منظوره در سه راه طالقانی این شهر با مشارکت سرمایه‌گذار در حال انجام است تا بتوان با این طرح خدمات ارایه شده به مردم را در بخش های مختلف توسعه داد.

رییس هلال احمر ساوه همچنین به برگزاری انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر در ۱۵ تیرماه سال آینده اشاره کرد و گفت: از عموم مردم برای شرکت در انتخابات مجمع جمعیت هلال احمر ساوه دعوت می شود و امید است بتوان با حضور افراد توانمند، برنامه‌های هدف‌گذاری شده را محقق کرد.