آبادان - ایرنا - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: مردم ایران اسلامی با الگوگیری از شهدا تا شهادت در خط ولایت ایستاده‌اند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار پاسدار عبدالرضا حاجتی یکشنبه در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید هشت سال دفاع مقدس در اردوگاه راهیان نور شهیده مریم فرهانیان آبادان اظهار کرد: بزرگترین ابرقدرت‌های دنیا دست به دست هم دادند تا به کشور ضربه بزنند ولی هیچگاه به اهداف خود نخواهند رسید.

وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی ۴۳ سال است برای رسیدن به خواسته‌های خود قصد تسخیر کشور را دارند ولی هرگز به خواسته خود نرسیدند و اینک در برابر ایران اسلام کم آوردند.

سردار پاسدار حاجتی گفت: عشایر و مردم آبادان در زمان محاصره ارتش بعث دست از خدا و ولایت برنداشتند و با غیرت و صلابت در برابر دشمن ایستادگی کردند و آنها عقب راندند.

وی بیان کرد: ایستادگی و مقاومت مردم ایران در برابر ابرقدرت‌ها معادلات جهانی را برهم زده است و جبهه مقاومت با الهام گرفتن از همین رشادت‌ها در برابر دشمنان ایستاده‌اند.

امام جمعه آبادان:شهدا برای سربلندی ایران جان خود را نثار کردند

امام جمعه آبادان نیز در ادامه این مراسم گفت: شهدا برای سربلندی ایران در جبهه‌های حق علیه باطل جان خود را نثار ایران و انقلاب اسلامی کردند تا به کشور ضربه‌ای وارد نشود.

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی افزود: شهدا در خط ولایت و در راه مبارزه با استکبار و مستکبرین شهید شدند و اینک با لبیک گفتن به پیام آنها تا زمانی که جان در کالبد داریم بر عهد و پیمان خود ثابت هستیم.

پیکر مطهر شهید گمنام ۱۷ ساله‌ دانش آموز که در عملیات مولای متقیان در سال ۱۳۶۰ در منطقه چذابه شیهد و اخیرا تفحص شده است بر دستان مردم آبادان تشییع و در مجتمع فرهنگی شهیده مریم فرهانیان به خاک سپرده شد.