رباط کریم - ایرنا - فرمانده انتظامی غرب استان تهران اعلام کرد: تعداد ۶ دستگاه لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۲۰ میلیاردریال در شهرستان رباط‌کریم کشف شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس غرب استان تهران، سردار کیومرث عزیزی روز یکشنبه در این خصوص اظهار داشت: در پی دریافت گزارش های مردمی، مبنی بر ورود و نگهداری دستگاه های صنعتی خارجی قاچاق به شهرک صنعتی "کاظم آباد" شهرستان رباط کریم، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی های انجام شده توسط ماموران مشخص شد، اخیرا تعدادی دستگاه صنعتی خارجی قاچاق وارد شهرک صنعتی کاظم آباد شده است؛ بنابراین با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از کارگاه صنعتی، ۶ دستگاه لیفتراک خارجی، فاقد هرگونه مدارک گمرکی معتبر کشف کردند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به این که یک نفر در این رابطه دستگیر شد، گفت: ارزش دستگاه های کشف شده از سوی کارشناسان، ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار عزیزی یادآور شد: مبارزه با قاچاق کالا همواره یکی از اولویت های اصلی پلیس بوده و با برنامه ریزی و طرح ریزی عملیاتی، همه روزه جاده های حوزه غرب استان تهران به منظور پیشگیری از قاچاق کالا مورد پایش و کنترل ماموران قرار دارد.

دستگیری مالخر سیم و کابل سرقتی

براساس این گزارش، فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم در تشریح جزییات این خبر اظهار داشت: در پی سرقت های متعدد سیم و کابل و تجهیزات مخابراتی از شهرستان رباط کریم و ایجاد نارضایتی شهروندان از قطعی تلفن و اینترنت خانگی و ایراد خسارت های فراوان به زیر ساخت های سیم کشی مشترکان مخابرات مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ علی زنگنه با اشاره به اینکه با انجام اقدامات فنی, پلیسی و اطلاعاتی مشخص شد فردی به خرید سیم و کابل های مخابراتی از سارقان و معتادان اقدام می کند، افزود: پس از هماهنگی قضائی ماموران در محل حاضر و ضمن شناسایی مالخر اموال مسروقه، متهم را در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر و ۱۶۰ متر سیم و کابل برق از مخفیگاه وی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم ضمن اشاره به شناسایی هشت نفر از مالباختگان، خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده پس از انتقال به پلیس آگاهی و در تحقیقات انجام شده به بزه ارتکابی خود مبنی بر خرید سیم های کشف شده از سارقان اعتراف کرد.

سرهنگ زنگنه با بیان اینکه متهم تا کنون به ۱۴ فقره خرید اموال سرقتی از سارقان معترف شده، یادآور شد: با سرنخ های به دست آمده تلاش پلیس برای دستگیری سارقان همچنان ادامه دارد.

وی در پایان از همکاری شهروندان با پلیس در شناسایی و کشف جرایم و پاکسازی نقاط آلوده قدردانی کرد و از عموم مردم خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

کشف انبار کالای قاچاق در رباط کریم

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم اعلام کرد: در پی اخبار و اطلاعات واصله و کنترل و رصد قاچاقچیان مبنی بر دپو و توزیع انواع کالای خارجی و قاچاق در رباط کریم، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

سرهنگ زنگنه افزود: ماموران در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز، با هماهنگی مرجع قضائی و همکاری بازرسان اداره صمت در بازرسی از انباری در یکی از محلات شهر رباط کریم، مقادیر زیادی کالای خارجی و قاچاق از قبیل: انواع لوازم آشپزخانه، لوازم خانگی و خشکبار را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم اظهار داشت: ارزش ریالی کالاهای کشف شده برابر اعلام کارشناسان، بالغ بر ۵ میلیارد ریال برآورد شده است که در این راستا متهم دستگیر شده به همراه پرونده تحویل مرجع قضائی شد.‌

برخورد با عاملان بیلبوردهای نامتعارف و هنجارشکن


مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران اعلام کرد: در پی تبلیغات نامتعارف و هنجارشکنانه توسط ۲ سالن زیبایی و آرایش بانوان در بیلبوردهای شهری در شهر اندیشه شهریار و انتشار آن در فضای مجازی، بررسی موضوع در دستور پلیس اطلاعات و امنیت عمومی غرب استان تهران قرار گرفت.

براساس اعلام روز یکشنبه این مرکز، ماموران با انجام اقداماتی و با هماهنگی قضائی مدیران هر ۲ واحد صنفی را به پلیس اطلاعات و امنیت غرب استان تهران احضار و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

بنا بر گزارش مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران، تمامی بیلبوردهای تبلیغاتی این ۲ واحد صنفی جمع آوری و صفحات شبکه های اجتماعی آنان نیز پاکسازی شد.

مطالبه گری پلیس در توسعه نظم، امنیت و تامین روشنایی محلات

فرمانده انتظامی شهرستان شهریار از رسیدگی به گزارش مردمی و تامین روشنایی پارک گلریز۴ شهرک وائین شهریار و دستگیری چهار اوباش در این محل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ پیمان فتاحی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی انتشار گزارش مردمی در یکی از کانال های خبری محلی مبنی بر عدم وجود روشنایی مطلوب در پارک گلریز۴ شهرک وائین شهریار و حضور برخی اوباش در نقطه اعلامی، برابر دستور فرمانده انتظامی غرب استان تهران، موضوع تامین روشنایی محل از اداره مربوطه و تامین امنیت آن مورد پیگیری قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان شهریار خاطرنشان کرد: در این راستا، پلیس شهرستان شهریار با مطالبه گری از اداره مربوطه موفق به تعمیر و راه اندازی روشنائی محل اعلامی شد و با اجرای طرح نقطه ای پاکسازی موفق به دستگیری چهار اوباش فعال در محدوده فوق شد که متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی، تحویل مرجع قضائی شدند.