یاسوج- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی افزایش قیمت مرغ در بازار مرغ و گوشت قرمز تمهیداتی با هدف تنظیم و مدیریت آن، ۶۰ تن مرغ منجمد در بازاراستان توزیع شد.

سید علی معتمدی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۶۰ مباشر و عامل فروش کار توزیع مرغ منجمد را برعهده دارد.

وی افزود: تاکنون ۶۰ تن مرغ منجمد وارداتی در استان توزیع شد، هر کیلوگرم مرغ منجمد قرار است با قیمت ۶۷۷ هزار ریال به دست مصرف کننده برسد.

معتمدی پور با اشاره به دیگر اقدامات جهاد کشاورزی در زمینه کنترل قیمت گوشت قرمز در بازار، تصریح کرد: قرار دادای بین پشتیبانی دام و دامداران منعقد شد که قرار است به زودی نهاده‌های دامی بین دامداران توزیع شود و دامداران می توانند با ارائه سفته و چک و به صورت اقساط چهار تا ۶ ماهه جو و ذرت مورد نیاز خود را تامین کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: براساس این قرار داد دامدار نیز باید در موعد مقرر گوشت مورد نیاز بازار را تامین کند.

وی ابراز کرد: در زمینه مدیریت بازار مرغ اولین استان در کشور هستیم که کار توزیع وذخیره سازی مرغ را آغاز کرده ایم و محموله ۱۲۰ تنی مرغ منجمد وارد استان شده و ذخیره سازی شده است.

گوشت مرغ به عنوان یکی کالای اساسی در سبد تغذیه روزانه مردم و یک پای مستحکم سفره های آن هاست.در حال حاضر تولید گوشت مرغ به یک خواسته جدی تبدیل شده و تولید گوشت سفید به میزان کافی و با قیمت مناسب دغدغه اصلی متولیان امر است.

بر اساس سرانه تولید مصرف ۲۸ کیلوگرم در سال ۱۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم تولید گوشت صنعتی استان است که در استان ۷۵ درصد نیاز مردم تامین می شود.

میزان مصرف مرغ در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۵۸ تن مرغ گرم روزانه، یک هزار و ۷۵۰ تن مرغ ماهانه و حدود یک هزار تن سالانه است.