تهران- ایرنا- رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: خواست مردم و نمایندگان تسریع در پیگیری پرونده حقوقی و قضایی سردار شهید سلیمانی در مجامع بین المللی است.

زهره الهیان درباره نشست روز سه‌شنبه درباره سومین جلسه پیگیری پرونده شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: در این جلسه وزارت امور خارجه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت اطلاعات، ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و دستگاه‌هایی که در این پرونده نقش دارند مقرر شد گزارشی ارائه دهند.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: مطالبه ما و نمایندگان مجلس از مسئولان دستگاه‌های مربوطه، تسریع در پیگیری پرونده سردار سلیمانی بود و اطاله این پرونده برای ملت ایران و ملت‌های آزاده جهان قابل قبول نیست. اینکه چه مجازاتی برای دولت آمریکا به ویژه ترامپ درنظر گرفته خواهد شد نیازمند تسریع در پیگیری این پرونده دارد.

الهیان اضافه کرد: عاملان به شهادت رساندن سردار سلیمانی در انتظار انتقام سخت باشند اما اینکه این انتقام در چه زمان و مکانی و با چه کیفیتی صورت خواهد گرفت، برای عاملان شهادت سردار سلیمانی مشخص نیست. درحالیکه به لحاظ روحی و روانی در حال مجازات شدن هستند.

وی یادآور شد: سردار سلیمانی فقط متعلق به ملت ایران نیست بلکه چهره‌ای جهانی و بین المللی است که مدافع حقوق بشر بوده و زنان و کودکان را از دست گروه‌های تروریستی داعش نجات داد و از طرفی قهرمان مبارزه با تروریسم است.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه وظیفه دستگاه‌های مربوطه، پیگیری ابعاد بین الملل، دیپلماسی عمومی و حقوق بشری شهادت سردار سلیمانی است، گفت: ما خواهان تسریع در پیگیری پرونده حقوقی و قضایی سردار سلیمانی هستیم.

الهیان ادامه داد: در این جلسه از دستگاه‌های ذی صلاح خواستیم که بطور جد این مسائل را پیگیری کنند. همچنین از وزیر امور خارجه در خصوص تامین مالی پرونده و اخذ وکیل بین المللی صحبت شد.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: مجلس در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ آمادگی دارد به وزارت خارجه در این خصوص کمک کند.