ساوه - ایرنا - رییس شبکه دامپزشکی ساوه گفت: سه‌هزار و ۸۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی طی سال جاری در این شهرستان کشف و معدوم شد.

مهدی کلانتر قریشی هرندی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون در این شهرستان ۳۶ کارشناس و مسئول فنی با این شبکه همکاری دارند، اظهار کرد: این کارشناسان در فعالیت‌های نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی خود طی سال جاری حدود چهار هزار و ۵۰۰ مورد بازدید از واحدهای تولید و عرضه مواد خام دامی داشتند.

وی اضافه کرد: در جریان این بازدیدها از مراکز پرورش، تهیه و توزیع موادغذایی، بیش از سه هزار و ۸۰۰ کیلوگرم انواع مواد خام دامی غیربهداشتی و ناسالم از چرخه مصرف خارج و معدوم شد.

کلانتر قریشی هرندی افزود: همچنین در جریان بازدید از مراکز دارو و درمان دامپزشکی شهرستان نیز ۱۷۰ مورد پایش از مراکز بیمارستانی، مایه کوبی، داروخانه و شرکت‌های تولید دارو و مواد ضدعفونی کننده دام انجام شد.

دامپزشکی ساوه ۵۰۵ مرکز تهیه و عرضه فرآورده های خام دامی شامل ۳۳۵ رستوران، طباخی و آشپزخانه، ۷۶ واحد مرغ فروشی، ۵۶ قصابی، ۲ واحد پرورش ماهی، ۲ کشتارگاه دام، ۲ کشتارگاه طیور، ۱۱ واحد خوراک دام و طیور و ۲ واحد بسته‌بندی را زیر فعالیت‌های نظارتی خود دارد.

همچنین در این شهرستان ۲ بیمارستان، پنج درمانگاه و مرکز مایه کوبی، ۹ داروخانه، ۲ آزمایشگاه، یک واحد تولید کننده دارو، یک واحد تولید کننده مواد ضد عفونی، سه واحد مکمل سازی فعال است که دامپزشکی بر این واحدها نیز نظارت دارد.

ساوه با دارا بودن حدود ۲۳۶ هزار راس دام سبک و سنگین و با تولید ۱۶ هزار تن گوشت قرمز در رتبه اول استان مرکزی قرار دارد و همچنین این شهرستان با ظرفیت تولید ۱۱ هزار تُن گوشت مرغ و امکان جوجه‌ریزی ۱۰ میلیون قطعه‌ای نیز در رتبه سوم استان مرکزی است.