تهران- ایرنا- چهار کماندوی پلیس هند در حمله شبه نظامیان در منطقه موره مانی‌پور صبح روز سه‌شنبه مجروح شدند، نخست وزیر ایالتی خواستار حفظ صلح در منطقه شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از هندوستان تایمز، این حادثه یک روز پس از کشته شدن چهار مرد و زخمی شدن پنج تن دیگر در درگیری در در منطقه توبال این ایالت رخ می دهد.

به گفته مقامات ایالتی، مجروحان برای مداوا به بیمارستانی در ایمفال برده شده اند.

درگیری‌ها دولت مانی‌پور را بر آن داشت تا مقررات منع آمد و شد را در این ایالت ناآرام که سال گذشته نزدیک به ۲۰۰ نفر جان خود را در خشونت های قومی از دست دادند، تشدید کند.

در یک پیام ویدئویی، بیرن سینگ، نخست وزیر ایالتی مانی‌پور این خشونت را محکوم کرد و از مردم، به ویژه ساکنان لیلونگ خواست تا صلح ایجاد شده را حفظ کنند.

وی افزود: پلیس در حال تلاش برای دستگیری کسانی است که پشت این حمله بودند. آنها به زودی دستگیر و طبق قانون مجازات خواهند شد.

به گزارش ایرنا، این درگیری در حالی روی می دهد که اوایل آذر ماه، قدیمی ترین گروه مسلح مستقر در دره مانی‌پور، موافقت کرد خشونت را کنار بگذارد و به جریان صلح بپیوندد.

این توافق صلح چند روز پس از آن صورت گرفت که «جبهه متحد ملی آزادیبخش ملی» به همراه چندین سازمان افراطی دیگر توسط وزارت امور داخلی (MHA) ممنوع الفعالیت اعلام شد. این تصمیم پس از آن گرفته شد که دولت مرکزی هند احساس کرد این سازمان ها در حال انجام حملات و کشتار نیروهای امنیتی، پلیس و غیرنظامیان در مانی‌پور و همچنین فعالیت هایی هستند که به حاکمیت و یکپارچگی هند آسیب می رساند.

«جبهه متحد ملی آزادیبخش ملی» که در ۲۴ نوامبر ۱۹۶۴ تحت فرمان آریمبام سامرندرا سینگ تأسیس شد، قدیمی ترین گروه شورشی میتی، بزرگترین و مسلط ترین گروه قومی ایالت مانیپور در شمال شرقی هند، است.

این گروه در دهه های ۷۰ و ۸۰، بیشتر بر بسیج نیروهای خود و جذب افراد جدید متمرکز بود و در سال ۱۹۹۰، تصمیم گرفت یک مبارزه مسلحانه را برای آزادی مانی‌پور از هند آغاز کند و در همان سال شاخه ای مسلح به نام ارتش خلق مانی‌پور (MPA) تشکیل داد.

درگیری‌های قومیتی خشونت باری که در سوم ماه مه (۱۳ اردیبهشت) سال جاری در مانی‌پور رخ داد، تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۱۸۰ نفر و زخمی شدن چند صد نفر شده است.