قزوین - ایرنا - مدیر منطقه یک شهرداری قزوین گفت: ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده با هدف بازآفرینی شهری مشمول ۷۰ درصد تخفیف می‌شود.

سید مهدی حاجی سیدرضی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب اظهار کرد: پلاک هایی که در محدده بافت فرسوده مورد ساخت و ساز قرار می‌گیرند، شامل تخفیفات ۵۰ و ۲۰ درصدی مصوبه شورا خواهند شد.

وی اضافه کرد: امسال شاهد صدور ۸۶ پروانه ساخت و ساز و ۸۲ پایانکار ساختمانی در منطقه یک استان قزوین بودیم که از این تعداد پنج پروانه در حریم و ۴۷ فقره در محدوده بافت فرسوده شهری صادر شده است.

سید رضی با اشاره به فرصت های سرمایه گذاران در محدوده میراث فرهنگی منطقه یک قزوین تصریح کرد: در همین مدت فقط هفت پروانه ساخت و ساز در محدوده میراث فرهنگی صادر شده که نشان از کاهش سرمایه گذاری و ساخت و ساز در این منطقه است، در حالی که این محدوده ظرفیت های مناسبی برای ساخت و ساز و سرمایه گذاری دارد.

این مسوول ادامه داد: زمانی که ساختمان به انتهای عملیات خود می‌رسد و از طرف ناظران سازمان نظام مهندسی، استحکام بنا و گزارش صدور پایان کار ابلاغ شود، نوبت به بررسی هایی در ضوابط ساختمان می‌رسد که شامل اجرای صحیح نما،آتش نشانی، تامین پارکینگ ها و کف سازی معابر است که همین این موارد در نهایت به صدور پروانه پایان کار ختم خواهد شد.

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین به تشویق‌های در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاران اشاره کرد و گفت: بافت های آزاد شهر از جمله محله راه آهن، خیابان اصفهان یا بلوار خرمشهر بهترین محل برای سرمایه گذاری هستند که امیدواریم مورد توجه بیشتر مسوولان مربوطه و همچنین سرمایه گذاران قرار گیرد.