ورامین- ایرنا- شهردار ورامین گفت: مادران شهدا، رهروان واقعی حضرت زهرا(س) هستند که با تبعیت از ولایت فقیه و نثار ثمره زندی خود، عزت و اقتدار را نصیب ایران اسلامی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا مؤمنی روز سه‌شنبه به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر، در دیدار با مادر شهید محمد رضا خانی ، از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس ورامین اظهار داشت: مادران شهدا گنجینه‌های بزرگ صبر و استقامت هستند که با تأسی به حضرت فاطمه زهرا(س)، که ثمره زندگی خود را برای عزت و اقتدار اسلام و ایران اسلامی فدای راه خدا کردند.

وی افزود: مادران شهدا، در مسیر و حق و حقیقت با خداوند متعال معامله کردند و پس از شهادت فرزندانشان، پرچم فرهنگ ایثار و شهادت را در دست گرفتند تا این فرهنگ در جای جای جامعه ترویج پیدا کند.

مومنی اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، اگر ارزش پدر و مادر شهدا از خود شهدا بیشتر نباشد، کمتر نیست، کسانی که با تربیت صحیح، اسلامی و انقلابی خود، فرزندانی را به ایران اسلامی هدیه دادند که عزت و اقتدار را نصیب کشور کردند.

وی از مادر شهید خانی خواست تا برای خدمت رسانی بیشتر به مردم، دعاگوی مسئولان باشد. شهید محمدرضا خانی در سوم بهمن ۱۳۴۲، در منطقه خیرآباد ورامین به دنیا آمد.

با آغاز دوران هشت سال دفاع مقدس، وی به عنوان بسیجی عازم جبهه‌های نبر حق علیه باطل شد و سرانجام در ۲۵ آبان ۱۳۶۱ به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهرستان ورامین در طول دوران هشت سال دفاع مقدس ۷۵۵ شهید، ۲ هزار جانبار، ۹۵ آزاده و ۵۵ شهید مدافع حرم را تقدیم اسلام کرده‌اند.

در حال حاضر ۳۱۵ مادر شهید و ۱۶۸ همسر شهدای شهرستان ورامین در قید حیات هستند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.