تایباد- ایرنا- سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تایباد گفت: مرحله استانی دهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت خراسان رضوی، امروز به میزبانی این شهرستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، جعفر شریفی در حاشیه برگزاری این دوره از مسابقات افزود: در این مرحله طلاب و روحانیون اهل سنت شهرستانهای تربت جام، باخرز، خواف، صالح آباد، سرخس، فریمان و تایباد با هم رقابت می کنند.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات که با شعار" قرآن کتاب وحدت" برگزار می شود، تعداد ۱۲۰ نفر شامل ۹۵ مرد و ۲۵ زن از شهرستان های مختلف استان در آن رقابت می کنند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تایباد بیان کرد: این مسابقات قرآنی شامل رشته های حفظ کل، حفظ یک جزء، حفظ ۱۰ جزء، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل می شود و ۹ نفر داوری آن را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآن کریم ویژه اهل سنت در رشته های مذکور به مرحله کشوری این مسابقات که در استان هرمزگان برگزار خواهد شد، راه می یابند.

وی گفت: در حاشیه این رویداد فرهنگی، برنامه هایی نظیر برگزاری محفل ادبی شعر و نمایشگاه عفاف و حجاب و محصولات قرآنی در روز چهارشنبه از ساعت هشت الی ۲۰ پیش بینی شده است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تایباد افزود: مراسم اختتامیه نیز در روز پنجشنبه ۱۴ دیماه خواهد بود و نفرات برتر مسابقات مشخص می شوند.

شریفی خاطرنشان کرد: این رویداد بزرگ قرآنی توسط مرکز اسلامی خراسان رضوی و با مشارکت دفاتر ائمه جمعه شیعه و اهل سنت، حوزه های علمیه و نهادهای فرهنگی و اجرایی شهرستان همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شده است.

طلاب و روحانیون اهل سنت شهرستانهای تربت جام، باخرز، خواف، صالح آباد، سرخس، فریمان و تایباد در این دوره از مسابقات حضور دارند.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.