مهاباد- ایرنا- برگزاری میز خدمت، ارتباط چهره به چهره و بدون واسطه با مردم و شنیدن درد دل آنان به ویژه در مناطق محروم و حاشیه شهر یکی از برجسته ترین ویژگی ها و مشی موفق دولت مردمی سیزدهم است که نمود آن در مناطق مختلف کشور به ویژه آذربایجان غربی و شهر مهاباد بسیار قابل توجه بوده و رضایتمندی زیادی نیز به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میز خدمتی طرحی است که در دولت مردمی آیت الله رییسی به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و مدیریت ارشد استان، مدیران کل و به تبع آن، فرمانداران و مدیران شهرستانی نیز این رویه را در دستور کار خود قرار داده و همواره با حضور در مناطق مختلف شهری و روستایی و حتی نمازهای جمعه ضمن پیگیری مسایل و مطالبات مردم از نزدیک با آنها دیدار و در فضایی عمومی موضوعات را رصد می کنند.

این تمهید تا جایی مورد توجه مدیران ارشد آذربایجان غربی قرار گرفته است که مقام عالی استان، اولین اقدام نخستین روز کاری هفته را به دیدار با مردم و ملاقات با نیازمندان اختصاص داده و به همراه او، مدیران حوزه های مرتبط نیز ضمن شنیدن درددل های مردمی، راهکاری برای رفع مشکلات جست و جو می کنند.

بسیاری اوقات، آنانی که از در اتاق دیدار ملاقات مردمی بیرون می آیند، لبخند رضایت بر لبانشان نقش می بندد و امیدوار می شوند تا مشکل آنان نیز رفع شود.

طبق تمهید ویژه ای که در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی راه افتاده، در کنار آیین های عبادی سیاسی نمازجمعه نیز مدیران ادارات مختلف در محل مصلای ارومیه و برخی دیگر از شهرهای استان حضور می یابند و در صورت مراجعه نمازگزاران برای رفع مشکل، تمهیدات و اقدامات لازم را برنامه ریزی می کنند.

مسوولان مهابادی نیز نظیر بسیاری دیگر از شهرستان های کشور و به ویژه آذربایجان غربی، به شوق خدمت پشت میز خدمت در یکی از مناطق محروم و حاشیه این شهر ردیف شدند تا ضمن شنیدن مشکلات و دغدغه های شهروندان، فرصت خدمت به هم نوع و جلب رضایت الهی را قدر بدانند.

مدیران دستگاه های اجرایی و خدمات رسان و در راس آنها فرماندار ویژه این شهرستان میز خدمت خود را به پیش پای مردم بردند تا در مسجد منطقه سیدآباد میزبان مردم در جهت خدمت به آنها باشند.

دسترسی به مسوولان در میز خدمت راحت تر است

یکی از شهروندانی که برای پیگیری مطالبات و خواسته های خود در بین مراجعه کنندگان بود، به خبرنگار ایرنا گفت: دسترسی به مدیران دستگاه های اجرایی در میز خدمت راحت تر بوده و همچنین روسای ادارات نیز مشکلات مردم را در مناطق مختلف خواهند دید.

هیمن حیدری اضافه کرد: انتظار داریم قول ها و دستوراتی که در این دیدارها نوشته می شود، در آینده نزدیک به مرحله اجرا برسد و مردم اثرات حضور فرماندار و سایر مدیران دستگاه های اجرایی را احساس کنند.

وی که برای وضعیت عمران شهری منطقه سید آباد به محل برگزاری میز خدمت آمده بود، افزود: بسیاری از معابر و کوچه های این منطقه به دلیل حفاری های ادارات مختلف ناهموار و در فصل بارندگی به گل و لای تبدیل شده و امکان رفت و آمد برای مردم به ویژه خودروها سخت کرده است.

وی که درخواست خود را برای بهسازی این معابر تحویل نماینده شهرداری داده بود، گفت: انتظار داریم در اسرع وقت نسبت به ساماندهی این معابر و همچنین آسفالت مسیرهای اصلی در راستای کمک به بهبود رفت و آمد اقدام لازم صورت گیرد.

برگزاری میز خدمت در مساجد زمینه طرح و حل مشکلات مردم را مهیا می‌کند

ماموستای مسجد توحید محله سیدآباد هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دیدار چهره به چهره با شهروندان و برگزاری میز خدمت در مساجد زمینه طرح و حل خیلی از مشکلات مردم را مهیا می‌کند.

ماموستا محمد شعبانی افزود: مسجد به عنوان مرکز مهم دینی و مذهبی نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته و محل مناسبی برای برگزاری دیدار های عمومی و چهره به چهره مسوولان با مردم به شمار می رود.

وی اضافه کرد: برگزاری میز خدمت در مساجد و حضور مدیران در جمع مردم حرکتی ارزشمند است که زمینه طرح مشکلات و تسریع در حل آنها را از سوی مدیران مهیا می کند.

شعبانی با تاکید بر افزایش مطالبه گری مردم از مسوولان گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران اعتبار و جایگاه مدیران تا حدی است که در خدمت رسانی به مردم تلاش کنند، به همین منظور مردم باید با مطالبه گری به دنبال برطرف کردن مشکلات عمومی جامعه بوده و خود نیز در این راه مسوولان را همراهی کنند.

وی با بیان اینکه مردم باید به آسانی به مسوولان دسترسی داشته باشند، افزود: در راستای تحقق اهداف دولت و پاسخگویی به مشکلات مردم علاوه بر برگزاری دیدار مردمی و ملاقات عمومی، لازم است میز خدمت نیز با حضور مدیران دستگاه های اجرایی به صورت مستمر در مساجد و مناطق شهری و روستایی برگزار و تداوم داشته باشد.

میز خدمت در همه مناطق محروم مهاباد برگزار می شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد گفت: باتوجه به برنامه ریزی انجام شده برگزاری میز خدمت در تمام نقاط محروم به صورت ماهانه در دستور کار قرار گرفته و مطالبات مردم تا حصول نتیجه از طرف فرمانداری پیگیری خواهد شد.

صلاح کردستانی افزود: امروز هم ۲۰ نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان به‌همراه کارشناسان و معاونان در میز ارتباطات مردمی پاسخگوی سوال‌ها و مطالبه‌های شهروندان شدند.

وی بیان کرد: بیشترین درخواست‌های مردم در خصوص اشتغال، وام های حمایتی، عمران شهری، خدمات رفاهی دستگاه های اجرایی، دفع فاضلاب، شکایت از دستگاه‌های اجرایی و پیگیری درخواست‌ها بود.

کردستانی اضافه کرد: از اول سال تاکنون، این دهمین میز ارتباطات مردمی در این شهرستان است که با هدف خدمت‌رسانی و شنیدن صدای مردم از سوی دستگاه‌های اجرایی در محلات مختلف شهرستان به ویژه مناطق محروم برپا شده است.

وی با بیان اینکه برپایی میز ارتباطات مردمی هر هفته در مسجد جامع هم باعث افزایش رضایت‌مندی مردم از عملکرد مسوولان شده است، افزود: میز ارتباطات مردمی با حضور مدیران شهرستانی برای رفع مشکلات مردم به صورت چهره‌به‌چهره، مستقیم و بی‌واسطه برگزار می‌شود تا مطالبه‌ها و درخواست‌های مردم پیگیری و برطرف شود.

وی با بیان اینکه مصوبات میزهای خدمت در گوشه گوشه این شهرستان، اجرایی شده یا درحال اجرا و پیگیری به ویژه در حوزه دریافت اعتبار بوده است، تاکید کرد: یکی از مهمترین اولویت های ما حضور در بین مردم و برداشتن فاصله‌ها با اقشار مختلف جامعه است، چرا که قطعا با همفکری و همراهی مردم بسیاری از مشکلات با سرعت بیشتر رفع می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین حضور مدیران کل در سامانه ارتباطی مردم و دولت (سامد) از دیگر راه‌های برقراری ارتباط نزدیک بین مردم و مسوولان استانی است که به‌طور مستمر انجام می‌شود.

شهروندان و کارشناسان امر معتقد هستند که خدمت خالصانه و متعهدانه به مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران در واقع ادامه راه شهداست و برگزاری میزخدمت بسیاری از مشکلات شهروندان را برطرف کرده و مهم تر رضایت خداوند متعال، شهدا و مردم جلب می شود و مقام عظمای ولایت نیز بر برگزاری دیدارهای مردمی با عناوین مختلف نظیر میز خدمت تاکید داشته اند.

حل مشکلات مردم و تهیه و تدوین دایره العمارفی از نیازهای هر شهر از مهمترین رویکردهای دولت مردمی سیزدهم اعلام شده که برآیند عملکرد رییس جمهور و کابینه دولت سیزدهم از آغاز فعالیتش تا امروز نشان داده است که این مهم به منصه ظهور رسیده است.