یاسوج - ایرنا -مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۴ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن، بافت فرسوده و خانه هیا روستایی در مناطق مختلف استان و با پیشرفت فیزیکی بین ۱۰ تا ۸۵ درصد در دست ساخت است.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد،محمد راستا روز چهارشنبه در نشست با رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن اظهار کرد: از این تعداد ۸۰۰ خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن، بافت فرسوده و خودمالکی همزمان با دهه فجر به متقاضیان کهگیلویه و بویراحمدتحویل می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه چهارساله مسکن این استان احداث ۴۸ هزار خانه در قالب طرح های مختلف مسکن است.

راستا ثبت نام کنندگان اولیه برای دریافت مسکن در استان کهگلویه و بویر احمد را ۶۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد حدود ۲۰ هزار نفر تایید نهایی شده و واجد شرایط هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکل تامین زمین در شهر یاسوج به دلیل نبود زمین ملی، دولتی و مازاد دستگاه های اجرایی تاکید کرد: این در حالیست که بیش از ۵۰ درصد از متقاضیان مسکن استان در شهر یاسوج ثبت نام کرده اند.

رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن نیز در این آیین گفت: با توجه به اعلام نیاز صورت گرفته از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان کهگلویه و بویراحمد، برای سال آینده بیش از سه هزار میلیارد ریال از اعتبارات صندوق برای طرح‌های مسکن این استان پیش‌بینی شده که در صورت ارائه برنامه، قابل افزایش است.

محمدرضا محمدیار اسماعیلی افزود:هدف اصلی دولت از اجرای طرح نهضت ملی مسکن کمک به ساخت مسکن برای مردم به ویژه محرومان، کاهش هزینه‌های تهیه مسکن، گره گشایی از مشکلات مردم و حمایت از قشر جوان برای تشکیل زندگی مشترک است.