علیرضا زارع روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهروندان هرگونه افزایش کرایه تاکسی بیشتر از آخرین نرخ مصوب (درفروردین ماه امسال) را می توانند از طریق شماره تلفنهای ۳۳۸۵۴۱۳۴، ۳۳۸۳۲۰۴۵ و ۳۳۸۲۵۱۱۲ اطلاع دهند.
وی با بیان اینکه به شکایات شهروندان در موضوع دریافت کرایه بیشتر از نرخ مصوب ظرف مدت ۷۲ ساعت رسیدگی میشود، اضافه کرد: شهروندان علاوه بر تماس با شماره تلفنهای یاد شده میتوانند با مراجعه به بازرسان مستقر در مسیرهای فعالیت تاکسیها فرم ویژه شکایت پرکنند.
زارع با اشاره به برگزاری جلسه کمیته انضباطی به صورت ۲ بار در هفته در سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت خاطرنشان کرد: در این جلسات به شکایات شهروندان در موضوع دریافت افزایش کرایه تاکسی بیش از نرخ مصوب رسیدگی میشود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت با بیان اینکه در زمان حاضر رانندگان تاکسی باید بر اساس آخرین نرخ ابلاغی کرایهها که مربوط فروردین ماه امسال عمل کنند، اضافه کرد: هرگونه افزایش نرخ خلاف این ابلاغیه، تخلف است.
وی بیان کرد: به تازگی به دلیل هزینه استهلاک خودرو و سایر هزینههای مربوط به وسایل نقلیه، افزایش حداکثر ۱۵ درصدی کرایه تاکسی در مسیرهای مختلف در شورای اسلامی رشت مصوب شد و به تایید فرمانداری رسیده است که با بررسی نرخ مصوب در جلسه ستاد تنظیم بازار و تایید این ستاد، نرخ جدید در هفته های آتی ابلاغ و اطلاعرسانی خواهد شد.
بر اساس آمارهای موجود نزدیک به ۶ هزار تاکسی در رشت موجود است که نزدیک به سه هزار و ۹۰۰ دستگاه از آنها دارای عمر بالا و فرسوده اما در سطح شهر فعال هستند.
رشت دارای حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر افزایش می یابد.