بیرجند - ایرنا - رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح کنترلی ناوگان باربری خودروهای سنگین در جاده‌های استان هزار و ۵۱۰ راننده متخلف اِعمال قانون شدند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا رضایی روز چهارشنبه در تشریح این خبر اظهار داشت: به منظور کنترل رانندگان و با هدف انضباط بخشی و پیشگیری از وقوع تصادفات، طرح کنترلی ناوگان باربری خودروهای سنگین به مدت ۲۴ ساعت در جاده‌های استان خراسان جنوبی اجرا شد.

وی افزود: این طرح با حضور کارکنان پاسگاه‌های پلیس راه تابعه و چهار تیم از قرارگاه پلیس راه استان در مسیرهای اصلی اجرایی شد و ماموران پلیس راه نسبت به کنترل ناوگان باربری به ویژه در ساعاتی که بیشترین تصادفات رخ داده است، اقدام کردند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: تعداد ۲ هزار و ۷۴۵ دستگاه خودرو سنگین باربری مورد کنترل و بررسی قرار گرفت که از این تعداد هزار و ۵۱۰ راننده متخلف اِعمال قانون شدند.

وی بیان کرد: در پایان طرح نیز تعداد ۱۱۸ راننده متخلف به کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ معرفی شدند همچنین ۴۳ راننده که خودروی آنها دارای اضافه بار بود به راهداری معرفی و تا انجام اقدامات قانونی متوقف شد.

سرهنگ رضایی از رانندگان خواست با رعایت قوانین و مقررات رانندگی، ایمنی را برای خود و دیگران به ارمغان آورند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی دهم دی امسال نیز از اجرای طرح کنترلی ناوگان مسافربری در جاده‌های استان خبر داد و گفت: در این طرح ۶۵۶ راننده متخلف اِعمال قانون شدند.