قم - ایرنا- معاون حمل ونقل سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای،‌گفت: صنعت حمل ونقل با ۸۰۰ هزار نفر فعال مستقیم و پنج‌هزار همت سرمایه‌گذاری، جایگاه هفتم اشتغال‌زایی کشوری را داراست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا شهرکی روز چهارشنبه در نشستی با مسوولان اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم با بیان اینکه افزون بر ۳۴ درصد سوخت کشور در بخش حمل ونقل جاده‌ای به مصرف می‌رسد، تاکید کرد: به منظور ساماندهی و بهینه‌سازی مصرف سوخت، ارتقا زیر ساخت‌های نظارتی و ساماندهی اسناد حمل ونقلی بخصوص بارنامه ، ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنان اظهارداشت: ۲هزار دستگاه اتوبوس به کشور وارد شده که جهت واگذاری به جامعه هدف با ۱۳ شرکت قرار داد منعقد شده و تاکنون ۶۰۰ ثبت نام نیز جهت دریافت ناوگان صورت گرفته‌است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با تاکید بر اینکه نزدیک ۶۰ درصد از کل مبلغ خودرو به صورت وام ، قابل پرداخت است، گفت: کارمزد وام لحاظ شده نیز ۱۲ درصد است که مناسب و اقتصادی می‌باشد.

شهرکی ادامه داد: متناسب با وضعیت اقتصادی و شرایط متقاضیان، انواع خودروهای ناوگان عمومی حمل مسافر، از جمله اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه تهیه و آماده واگذاری است.

وی اظهار کرد: هرنوع تغییر کاربری درناوگان اتوبوس، تحت عنوان ارائه خدمات ویژه( وی آی پی) ممنوع است.