مهدی علیزاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نمیتوان از مردم انتظار داشت که از خودروی شخصی استفاده نکنند مادامی که موضوع حمل و نقل عمومی تهران را حل نکرده باشیم.
وی ادامه داد: هجمه کمبود حمل و نقل چه در حوزه اتوبوس و چه در مترو در ۱۰ سال گذشته فشار میآورد با این وجود در این دوره مدیریت شهری اقدامات خوبی برای نوسازی انجام شده اما تا این اتوبوسها وارد نشود، موضوع ترافیک در مرکز شهر و آلودگی هوا حل نمیشود.
به گفته علیزاده، مدیریت شهری قراردادهایی برای افزایش ناوگان در اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو بسته است؛ در اتوبوسرانی ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه قرارداد ساخت را با تولیدکنندگان داخلی امضا کردیم که براساس زمان بندی، این اتوبوسها به صورت آرام وارد ناوگان میشود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: طی ۹ ماه منتهی به آذر ماه امسال قرارداد خرید ۵۰۰ دستگاه مینی بوس دیزلی، ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین برقی، ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین دیزلی و یک هزار دستگاه اتوبوس دیزلی را امضا کردیم.
وی اضافه کرد: در عین حال تعویض مخازن سی ان جی ۶۰ دستگاه اتوبوس گازسوز، اورهال ۱۵۲ دستگاه، بازسازی و اورهال ۱۷۰ دستگاه در بخش ملکی و خصوصی هم انجام شده است.
به گفته وی، قرارداد مالی ۲ هزار اتوبوس برقی وارداتی از چین هم بسته شده است و قرارداد اصلی اش هفته بعد نهایی می شود که با این تفاسیر فکر می کنم از سال بعد اتوبوسهای برقی را وارد ناوگان کنیم.
علیزاده این رو هم گفت که این اقدامات باعث میشود که خون تازهای در رگهای اتوبوسرانی تزریق شود چرا که بیش از ۱۰ سال است که نوسازی انجام نشده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران یادآور شد: واقعیت این است که ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است و این موضوع باعث میشود مردم از آن استفاده نکنند و در نهایت آلودگی هوا و ترافیک بیشتر شود.