بیرجند - ایرنا - دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی گفت: سه میلیون و ۵۳۶ هزار و ۱۵۲ لیتر سوخت قاچاق در ۹ ماه امسال کشف شده‌ که رقم قابل توجهی است.

محمد شریف گلچین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از افزایش ۵۰ درصدی قاچاق انواع فرآورده‌های نفتی در این استان خبر داد.

وی با اشاره به توقیف ۶۴ راس دام سنگین و ۲ هزار و ۳۹۰ راس دام سبک در سال جاری گفت: کشفیات دام سنگین ۱۵۶ درصد افزایش و کشفیات دام سبک پنج درصد کاهش دارد.

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی از رشد ۵۴ درصد کشفیات داروی قاچاق نیز خبر داد و افزود: ۹ ماه امسال ۸۱۷ هزار و ۶۱۶ قلم داروی قاچاق در استان کشف شده است.

وی بیان کرد: همچنین ۱۲۷ هزار و ۱۶۲ دستگاه انواع لوازم خانگی قاچاق کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۰۰ درصدی دارد.

گلچین گفت: در این مدت پنج هزار و ۷۱۰ فقره پرونده قاچاق کالا در استان خراسان جنوبی تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این تعداد پرونده به ارزش ۲ هزار و ۲۶ میلیارد ریال بوده ‌است که از نظر ارزش هم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۶ درصدی دارد.