بوشهر- ایرنا- خطیبان نماز جمعه شهرهای مراکز شهرستان استان بوشهر با محکوم کردن اقدام تروریستی در کرمان اعلام کردند:این تحرکات تروریستی نشانه ناتوانی آنهاست و به زودی خون مطهر شهدا مقدمات سقوط شان را فراهم و تابوت مرگ آنها آماده می‌شود.

بوشه

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت:راه شهید سلیمانی تا زمان نابودی رژیم اشغالگر قدس، آمریکا، انگلیس و گروههای تروریستی پرورش یافته در دامان آنها ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با محکوم کردن عملیات تروریستی و جنایتکارانه استکبار جهانی در کرمان اظهار کرد: در برنامه‌ای که مردم به‌خاطر گرامیداشت شهید قاسم سلیمانی و زائر مرقد مطهر آن داشتند بزرگترین جنایت تاریخ رخ داد و آحاد مردم اعم از زن و مرد، کودک، جوان، نوجوان و پیر به خاک و خون کشیده شدند.

وی افزود: این عملیات نشان داد که دشمنان انقلاب اسلامی، دولت‌هایی هستند که تاریخ آنان مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم نامشروع صهیونیستی سراسر ننگ و جنایت، چپاول و ظلم است.

امام جمعه بوشهر مزدوران پرورش یافته جهان استکبار از جمله داعش، النهضه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: جهان استکبار ضمن تولید و ایجاد این مزدوران و حمایت مالی و تسلیحاتی از آنان، جان انسان‌های بیگانه و بی‌دفاع را مخاطره انداخته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه جهان استکبار از جبهه مقاومت شکست سنگینی خورده است اضافه کرد: در عملیات تروریستی در کرمان جهان استکبار به یک گروه تروریستی «داعش» دستور می‌دهد که مسئولیت این جنایت را بپذیرد در واقع وقتی داعش این عملیات برعهده می‌گیرد به معنای طراحی این برنامه از سوی جهان استکبار و رژیم اشغالگر قدس است .

وی ادامه داد:مردم ایران اسلامی تحت هدایت‌های مقام معظم رهبری هر کدام یک قاسم سلیمانی هستند.

امام جمعه بوشهر افزود:حضور باشکوه مردم در مراسم چهارمین سالگرد شهید سلیمانی نماد رهروی از این شهید والامقام و حمایت از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و حمایت از خط مقاومت است .

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، ملت ایران را ملت امام حسین علیه‌السلام دانست و تصریح کرد: شما می‌خواهید با این اعمال تروریستی راه انقلاب که تجسم آن در راه امام راحل و تجلی آن در مکتب شهید سلیمانی است متوقف کنید همانگونه که راه حسین علیه‌السلام با شهادتش مسدود نشد و مکتب سیدالشهدا «هیهات من الذله» همواره ادامه دارد.

صفایی بوشهری گفت: دشمنان با ‌ ایجاد رعب و وحشت و انجام عملیات تروریستی می‌خواهند در آستانه انتخابات مردم ناامید و مایوس کنند.

وی افزود: ملت ایران در طول تاریخ انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها سربلند بیرون آمده‌اند از این بحران‌ها هراس و واهمه ندارند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با قدردانی برگزاری باشکوه مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: جوانان، نوجوانان و اقشار مختلف مردم در جشن میلاد فاطمه زهرا (س) حماسه آفریدند و مردمی شدن این برنامه‌ها و مردم پایه‌ بودن آن کار بزرگ محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه کارگران از اقشار ضعیف جامعه هستند گفت: اکنون در بسیاری از شرکت‌ها، پیمانکاری‌ها وبرخی از مراکز صنعتی حقوق کارگران به‌موقع پرداخت نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر افزود: از مسئولان مربوطه، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان، سران قوا، قرارگاه‌های عفاف و حجاب ملی، استانی و شهرستانی تقاضا می‌شود قانون جدید عفاف و حجاب سریع تصویب شود و تا تصویب آن، قانون فعلی عفاف و حجاب در جامعه اجرایی شود.

گناوه

امام جمعه گناوه گفت: دشمنان و معاندان در آستانه انتخابات یازدهم اسفند به دنبال مخل کردن امنیت در کشور هستند.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه اظهار کرد: عده ای می خواهند انتخابات پیشرو در شان مردم برگزار نشود، و ما وظیفه داریم با جهاد تبیین زمینه انتخابات با مشارکت حداکثری را فراهم کنیم.

رکنی حسینی با تسلیت شهادت تعدادی از هموطنان در گلزار شهدای کرمان توسط داعشی ها، گفت: دشمنی دشمنان تمام شدنی ندارد و از اوایل انقلاب تاکنون مردم کوچه و بازار را ترور و به شهادت رسانده اند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: امسال در چهارمین سالروز سردار دلها و همرزمانش، یک حادثه تلخ و جانسوز و ددمنشانه از سوی گروه تروریستی داعش در کرمان شماری از هم وطنان و در روز ولادت حضرت مردم مظلوم و بی دفاع را مجروح و به شهادت رساندند.

وی گفت: این حادثه جانکاه تروریستی همزمان با سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی پرچمدار مبارزه با داعش صورت گرفت که نشاندهنده کینه و عداوت این جنایتکاران به سردار است.

رکنی حسینی بیان کرد: عملیات تروریستی ها زمانی صورت گرفت که که نیروهای تکفیری درون منطقه ، توان عملیات و قدرت سابق را ندارند و برای اینکه بتوانند خودرا نشان دهند یک حمله انتخاری علیه مردم بی گناه و زائران مزار شهید حاج قاسم سلیمانی کردند.

امام جمعه گناوه افزود: دشمن در احیای آشوب سالروز اغتشاشات ۱۴۰۱ هر چه تلاش کرد کشور را دچار ناامنی کند نتوانست و شکست خورد و تلاش کرد یک ناامنی را در فضای عمومی و در آستانه انتخابات که در جامعه وجود دارد اما بدانند که چنین ترفندهایی جز شکست و استیصال نصیبشان نخواهد کرد.

وی گفت: دشمن که در طوفان الاقصی شکست خورده است و هیچ دستاوردی نصبیشانش نشده است به دنبال ترورهای کور است.

رکنی حسینی تصریح کرد: همه عاملان و آمران و مسببان حادثه تروریستی در مزار شهدای کرمان به تعبیر رهبری به سزای اعمال خود خواهند رسید.

دشتستان

امام جمعه برازجان مرکز شهرستان دشتستان با اشاره به اهمیت اکرام ایتام اظهار کرد: امروزه کمتر کسی است که کمک به ایتام را از بعد اخلاقی مورد تایید قرار ندهد و بر این امر صحه نگذارد.

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های نماز جمعه برازجان اضافه کرد: با اندک نظری به روایات به عنوان یکی از برترین منابع انسان‎ساز، در خواهیم یافت که کمک به ایتام صرفاً از نقطه ‎نظر اخلاق مورد توجه نیست، بلکه علاوه بر آن آثار و نتایج زیادی بر کمک به ایتام مترتب است که این مسئله، توجه به کمک به یتیمان را دو چندان می‌کند.

امام جمعه برازجان با اشاره به حادثه تروریستی کرمان افزود: ۲ انفجار دلخراش در مسیر گلزار سردار دل‌ها، حکایت از هم عهدی مزدوران خبیث استکبار با صهیونیست‌های خبیث دارد که برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های راهبردی شان، مرتکب شده اند.

وی افزود: این واقعه نشان داد، شهید سلیمانی برای دشمن از سردار سلیمانی خطرناک‌تر است و همچنان از تربت ،راه و آرمان‌هایش می ترسند.

تنگستان

امام جمعه اهرم مرکز شهرستان تنگستان گفت: رژیم غاصب صهیونیستی از حاشیه امن خارج شده است و هر لحظه از طرف جبهه مقاومت در تیررس قرار دارد.

حجت‌الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های نماز جمعه اهرم اظهار کرد: شهید سلیمانی الگوی کاملی برای جوان مومن انقلابی است.

وی افزود: تصور آمریکایی‌ها و ترامپ این بود که با ترور سردار سلیمانی می‌تواند نفس راحتی بکشند اما ترور فرمانده جبهه مقاومت و تبدیل سردار سلیمانی به شهید سلیمانی سبب گسترش و استقامت بیشتر جبهه مقاومت شد.

پهلوزاده اضافه کرد: دشمنان همه جوانب کارها را بررسی می‌کنند اما عامل اصلی در حیات جبهه حق که از نظر آنها مخفی است اراده و قدرت لایزال الهی است.

امام جمعه اهرم بیان کرد: تصور کردند با حذف فیزیکی شهید سلیمانی می‌توانند ایران اسلامی را از پا دربیاورند امروز هم تصور می‌کنند با ترور زائران و عاشقان سیدالشهدای مقاومت می‌توانند این مسیر را تضعیف و از بین ببرند.

پهلوزاده با اشاره به شهادت جمعی از زائران در مراسم چهارمین سالگرد شهادت شهید سلیمانی گفت: در دنیا فقط از آمریکا و صهیونیسم و ابزار خودساخته آنها یعنی داعش بر می‌آید که انسان‌ها را برای اهدافشان به هر روشی بکشند.

وی گفت: وحدت و اقدام جبهه مقاومت برای نابودی اسرائیل و اخراج آمریکا از منطقه بزرگترین انتقام است و این انتقام در حال تحقق است .