زنجان - ایرنا -نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان گفت: مردم دیار شور و شعور حسینی فردا همزمان با حضور رئیس جمهور در زنجان برای گرامیداشت شهدای کرمان، یوم العباس دیگری را رقم خواهند زد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زنجان به شهادت هموطنان در کرمان اشاره کرد و افزود: مردم شریف ایران برای زیارت این مرد بزرگ رفته بودند ولی دشمن از زائران حاج قاسم هم می ترسد و با این عملیات تروریستی ترسش را نشان داد.

وی به سالگرد شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس جزو برترین شهدایی هستند که خون آنها موجب شد مجلس عراق قانون خروج نیروی های آمریکایی از عراق را تصویب کند.

خطیب نماز جمعه شهر زنجان ادامه داد: تا زمانی که شهید سلیمانی بود ابهتی داشت و از وقتی به شهادت رسید، ابهت و عظمت او بیشتر شد.

حجت الاسلام خاتمی همچنین با گرامیداشت ۱۶ دی روز شهدای دانشجو و حماسه هویزه، گفت :تشکیل بسیج دانشجویی کاری بسیار بزرگ بود که با این اقدام،‌ اقشار مهمی وارد صحنه شدند و در دوران هشت سال دفاع مقدس مقابل دشنان ایستادگی کردند.

وی، به ۱۸ دی سالروز سقوط هواپیمای اکراینی اشاره کرد و گفت: این اتفاق یک خطای انسانی بود که رخ داد و قبول این خطا باعث تسکین درد خانواده های شهدا شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان در ادامه به ۱۹ دی سالروز عملیات کربلای پنج اشاره و خاطر نشان کرد: این عملیات، مهمترین عملیاتی بود که در دوران هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاد و سه هزار شهید تقدیم انقلاب شد.

به گزارش ایرنا،‌ دور دوم سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان زنجان از امروز آغاز شده است.

در این سفر قرار است یک هزار و ۹۵ پروژه و پنج هزار و ۸۵۷ واحد مسکونی( نهضت ملی،‌حمایتی و ...) جمعا به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد ریال افتتاح شود.

برنامه حضور آیت الله رییسی رییس جمهور در استان زنجان در این سفر استانی با توجه به وقوع حادثه تروریستی در کرمان و شهادت و مصدومیت هموطنان،‌کمی تغییر کرد و برنامه دیدار عمومی رئیس جمهور به روز شنبه موکول شد.

همچنین فردا قرار است راهپیمایی گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی کرمان و دیدار با رییس جمهور از ساعت ۹ و نیم صبح از میدان قائم تا مصلی نماز جمعه زنجان برگزار شود.