لارستان- ایرنا-امام جمعه لارستان با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در کرمان گفت:این ترور کور بیش از آنکه نشانه قدرت ایادی استکبار باشد، نشانه ضعف و درماندگی آنهاست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید مختار موسوی خرم در خطبه های نماز جمعه امروز با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل پشت پرده این ترور هستند خطاب به آنها گفت: یک بار ادعا کردید و با پهلوانان این سرزمین مقابله کردید و در ۸ سال دفاع مقدس پوزه شما را به خاک مالیدند؛ یک بار دیگر گروه جاهلی به نام داعش را به وجود آوردید و باز هم پهلوانان این سرزمین شما را شکست دادند.

موسوی خرم اضافه کرد: در این حادثه تروریستی نیز همانطور که رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت خود فرمودند، دشمن پاسخ سختی دریافت خواهد کرد، وقتی رهبری چنین سخنی را عنوان می کنند، شک نکنیم که شاگردان مکتب شهید سلیمانی، چه به صورت آشکار و چه بدون اعلام علنی، این کار را انجام خواهند داد.

امام جمعه لارستان در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مداحان درباره انتخابات اشاره کرد و گفت: سازمان تبلیغات لازم است نقشه راهی بر اساس این بیانات تدوین کنند که هیات ها و مداحان، به افقی که رهبری ترسیم کردند برسند و نقش خود را به خصوص در این انتخابات ایفا کنند؛ صرف بازگو کردن این بیانات خوب است اما کافی نیست.

او همچنین عنوان کرد: رهبری اهمیت انتخابات را چند روز قبل در دیدار بانوان نیز بیان کردند، شهید مطهری در کتاب نظام حقوق زن در اسلام می نویسد«اگر نگوییم نقش زنان در پیروزی انقلاب پررنگ تر بوده، کمرنگ تر نبوده است.»

موسوی خرم بر نقش زنان در انتخابات پیش رو تاکید کرد و گفت: همانطور که بانوان در ایام دفاع مقدس، همسران و فرزندان خود را در جنگ سخت تشویق می کردند، در عرصه نرم نیز باید این کار را انجام دهند.

وی ادامه داد: چهار راهبرد اساسی رقابت واقعی، مشارکت پرشور، امنیت کامل و سلامت حقیقی در انتخابات قابل تحقق نیست، مگر آنکه مسئولان وارد میدان شوند و حداکثر تلاش خود را برای این امر انجام دهند.

امام جمعه لارستان افزایش مشارکت را وظیفه همه دستگاه ها دانست و افزود: اول از همه وزارت کشور، استانداری، فرمانداری و بخشداری‌ها باید از تمام ظرفیت‌ها برای مشارکت بیشتر مردم در انتخابات استفاده کنند و باید برای آن برنامه داشته باشند.

او اضافه کرد: البته مسئولان باید از تصمیمات شتابزده پرهیز کنند؛ افزایش بهای اینترنت در ایام انتخابات کار خوبی نبود، آنها باید با پرهیز از وارد شدن به حاشیه‌ها نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی اضافه کرد: از طرفی شورای نگهبان با ارتقای کارآمدی در روش های احراز صلاحیت می تواند گام های موثری برای حضور همه سلایق سیاسی در انتخابات اسفندماه بردارد. از طرف دیگر خود نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان نیز مخاطب سخنان رهبری هستند و لازم است ارتباط شفاف با مردم داشته باشند و گزارش عملکرد چهار ساله خود را برای آنها ارائه کنند.

موسوی خرم همچنین نقش نهادهای امنیتی را نقشی حیاتی عنوان کرد و توضیح داد: دشمن یک رویکرد ضد مشارکتی را در پیش گرفته و نهادهای امنیتی باید توجه ویژه تری به این موضوع داشته باشند.

وی در پایان یادآور شد: فعالان اجتماعی نیز از دیگر گروه هایی هستند که در مشارکت حداکثری می توانند نقش ایفا کنند و امیدواریم انتخابات ۱۱ اسفند سال جاری هرچه پرشورتر برگزار شود.

نمازگزاران بعد از نماز جمعه، در محکومیت حادثه تروریستی کرمان راهپیمایی کردند و با سر دادن شعارهای ضد استکباری خواهان انتقام خون شهدای این حادثه شدند.

شهرستان لارستان در فاصله ۳۴۰ کیلومتری شیراز در جنوب استان فارس قرار دارد.