بوشهر-ایرنا- فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: در عملیات مشترک پلیس مبارزه مخدر استان با پلیس دیلم، ۴۲۶ کیلو گرم تریاک در این شهرستان کشف شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حیدر سوسنی شامگاه جمعه‌ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی اشرافیت اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مبنی بر حمل یک محموله مواد مخدر توسط ۲ دستگاه خودروی سواری از مرزهای جنوبی استان بوشهر به مقصد استان‌های غربی کشور، توقف خودروها در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: خودروی اول با اقدام به موقع پلیس متوقف و در بازرسی از آن ۳۸۶ کیلوگرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: در ادامه و پس از رویت خودروی دوم ماموران دستور ایست صادر کردند که راننده خودرو نه تنها به دستور پلیس توجهی نکرد، بلکه با انجام حرکات مارپیچ و خطرناک، اقدام به فرار کرد.

سوسنی ادامه داد: متعاقب این حرکت نیروهای پلیس با تعقیب و گریز هوشمندانه و با رعایت قانون بکارگیری سلاح، خودرو را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو نیز مقدار ۴۰ کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

سوسنی افزود: در جریان تیراندازی انجام شده به دلیل حرکات مارپیچ و خطرناک راننده، یک تیر پس از اصابت به درب خودرو کمانه و به راننده اصابت کرد.

وی گفت: بلافاصله با پیگیری به عمل آمده توسط پلیس، عوامل اورژانس در کمترین زمان ممکن در محل حاضر و فرد مجرم را جهت انجام اقدامات درمانی با حضور عوامل انتظامی، به بیمارستان منتقل کردند.

سوسنی یادآور شد: در این عملیات در مجموع ۴۲۶ کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و در این ارتباط 2 نفر قاچاقچی نیز دستگیر شدند.

وی گفت: امنیت هموطنان، خط قرمز پلیس بوده و برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و توزیع کنندگان آن، همچنان در اولویت کار پلیس استان است.

سوسنی اظهار کرد: از شهروندان انتظار است به محض اطلاع از این پدیده شوم، مراتب از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های گزارش کنند.