تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

تهران- ایرنا- رئیس جمهور امروز -شنبه در امتداد سفرهای استانی خود به زنجان رفت تا علاوه بر افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی به مردم این استان سری بزند و با آنها به گفت‌وگو بنشیند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، زنجان؛ «پایتخت شور و شعور حسینی» دوازدهمین مقصد رئیس‌جمهور پس از استان‌های خراسان جنوبی، یزد، بوشهر، خوزستان، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، کردستان، چهار و محال بختیاری، البرز و گلستان در دور دوم سفرهای استانی و نهمین سفر استانی آیت الله رئیسی در سال ۱۴۰۲ است. رئیس جمهور بر اساس برنامه ریزی از پیش تعیین شده قرار بود روز گذشته- جمعه به این استان سفر کند اما به دلیل ضرورت حضور آیت الله رئیسی در کرمان و عرض ادب و احترام به خانواده معزز شهیدان و پیگیری مسایل امنیتی، امروز- شنبه به این استان سفر کرد و در بدو ورود بابت این تاخیر از مردم زنجان عذرخواهی کرد. رئیس جمهور همچنین قرار بود روز پنجشنبه به دعوت همتای ترکیه‌ای خود در راس هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی عازم آنکارا شود که در پی حادثه تروریستی کرمان در روز چهارشنبه-۱۳ سفر خود به ترکیه را لغو کرد.

این رفتارهای رئیس جمهورِ در میدان که همواره دغدغه رفع مسائل مردم را دارد و خود به عنوان نفر اول مقام اجرایی در خط مقدم قرار می‌گیرد، در گذشته هم مسبوق به سابقه بوده، به عنوان نمونه رئیس جمهور درخلال سفر مهم یک روزه به عمان در ۱۴۰۱ وقتی از حادثه ناگوار ریزش مجتمع تجاری-اداری در آبادان مطلع شد، در حین دیدارهای دوجانبه با مقامات ارشد این کشور به معاون اول خود مأموریت داد ضمن به‌کارگیری تمامی امکانات محلی و ملی، شخصاً این موضوع را با اختیارات کامل به‌منظور تسریع در آواربرداری و نجات جان افراد زیر آوار مانده و رسیدگی به مصدومان حادثه، مدیریت و پیگیری کند.

حال زنجانی‌ها که «پایتخت شور و شعور حسینی» شهرت دارند، همزمان با حادثه تروریستی در کرمان، با برگزاری آیین ویژه‌ای در قالب راهپیمایی گسترده در محکومیت ترور و همدردی با خانواده‌های شهدا ، متفاوت و بی‌نظیر از رئیس جمهور استقبال کردند.

جهنمی که بهشت شد

آیت الله رئیسی در آبان ۱۴۰۰ که سرزده به حاشیه شهر زنجان و کوی فلسطین رفته بود تا در جریان وضعیت زندگی و سکونت مادر پیر و فرزند بیمارش قرار گیرد؛ این مادر از رئیس جمهور آرزوی داشتن خانه را داشت، امروز رئیس جمهور به خانه‌ای در کوی ثمین رفت که به این مادر هدیه داد. این مادر پس از قدردانی و برآوردن شدن آرزویش به زبان ترکی گفت: «از جهنم به بهشت آمدیم».

و اما در دل این سفر، رئیس جمهور نکته‌ها و پیام‌های مهمی بیان می‌کند که در نوشتار زیر به اختصار مهمترین پیام‌ها در سفر به زنجان مرور می‌شود؛
-ایرانِ امروز ایران فن‌آور است و پیشرفت کشور با ترور متوقف نمی‌شود.
-پافشاری بر مواضع به حق جمهوری اسلامی ایران در حقانیت فلسطین بعد از گذشت چند دهه بر همه جهانیان و مذاهب و ادیان و قاره ها و ملت ها روشن شده است که حق با نظام‌جمهوری اسلامی و با رهبری این نظام و انقلاب است و فلسطین مظلوم مقتدر است.
-دشمنی با ملت ایران، دشمنی با سپاه اسلام، دشمنی با سردار سرافراز ما حاج قاسم سلیمانی برای آن است که نظام جمهوری اسلامی، ملت و رهبری فرزانه ما بر حق فلسطین و حق مظلومان تاکید دارد.
-رژیم جعلی اسرائیل حتما از بین رفتنی است.
-گمان کردند با ترور اساتید می توانند صنایع هسته ای را در کشور نابودکنند، صنعت هسته ای در ایران صلح آمیز است.
از کاهش ۵ درصدی بیکاری تا سرمایه‌گذاری چندهزار میلیاردی در استان زنجان

آمار بیکاری به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی مردم استان به میزان ۵ درصد کاهش یافته است.

-بیش از ۶۰ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل راه‌اندازی شده است.

-بیش از ۱۳ هزار میلیارد و ۶۰ میلیون دلار در مدت فعالیت دولت در استان زنجان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی شده است و تولید، صادرات و اشتغال در حال افزایش است.

-بیش از ۷ هزار مسکن در سراسر استان آماده تحویل به مردم است و بیش از ۱۰هزار زمین نیز آماده تحویل به متقاضیان است.

-شان بنده به عنوان طلبه خدمتگزار، نوکری برای مردم است؛ روابط ناسالم و بوروکراسی اداری به هیچ‌عنوان قابل قبول نیست

- اگر لازم باشد برای حل مشکلات، ۱۰ بار به استانی سفر کنم، سفر خواهم کرد

- موضوع تعاونی‌ها باید حل شود.

فرمان های رئیسی در سفر به زنجان چه بود؟
- صدور ۳ دستور برای تسریع در تکمیل طرح معطل مانده ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان ( واگذاری عملیات احداث از وزارت ورزش و جوانان به استان، جذب و تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن، اتمام این طرح حداکثر تا پایان شهریور ماه سال آینده)

- اولین توصیه و تاکید به صاحبان مکنت و قدرت ویکی از شاخص های مهم برای برگزیدن افراد، نماز است.

-اهل رسانه تلاش کنند که ترویج نماز و تبیین و معرفت نسبت به نماز صورت بگیرد به گونه‌ای که از کودک و نوجوان و جوان تا فرهیختگان و نخبگان، همه با نماز ارتباط داشته باشند.

-دولت در توجه دادن به نماز و آثار و برکات و معنویات نماز به آحاد جامعه ویژه جوانان و نوجوانان مسئولیت دارد، این وظیفه همه رسانه ها، مراکز علمی فرهنگی  الگو ساز وحوزه دانشگاه است. 

-به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امروز پیروز میدان فلسطین است و شکست‌خورده میدان رژیم صهیونیستی و غاصب و زایل شدنی است.

-ترویج نماز در دستور کار اهالی رسانه باشد.