سنندج- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: پروژه چهار خطه گردنه صلوات‌ آباد سنندج در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اتمام آن نیازمند پنج هزار میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش ایرنا، جهانگیر الیاسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: تکمیل طرح احداث چهارخطه گردنه صلوات آباد به طول ۲۱کیلومتر در سه قطعه تعریف شده است که قطعه اول آن ۹.۲ کیلومتر، قطعه دوم آن ۵.۴ کیلومتر و قطعه سوم آن نیز ۶.۲ کیلومتر طول دارد.

وی با بیان اینکه ۱۵ کیلومتر از پروژه بهره برداری شده و هم اکنون زیربار ترافیک است، افزود: ۶ کیلومتر از مسیر باقیمانده است که امیدواریم با تامین منابع اعتباری لازم بتوانیم در حداقل زمان ممکن پروژه را به بهره برداری برسانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان یادآور شد: برای اجرای این حجم از عملیات هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است و برای اتمام و بهره برداری از چهارخطه گردنه صلوات آباد پنج هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

طول شبکه راه‌های استان هفت هزار و ۸۳۴ کیلومتر شامل ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.