قزوین - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی قزین گفت: تاکنون سه هزار واحد مسکن خالی در سطح استان مورد شناسایی قرار گرفته و بایستی از مالکان آنها نیز مالیات اخذ شود.

به گزارش ایرنا، سیدعلی هاشمی روز یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان تاکید کرد: براساس قانون، منازل مسکونی که 18 ماه مورد استفاده قرار نگیرند به عنوان خانه خالی محسوب شده و مالکان آن نیز موظف به پرداخت مالیات خواهند بود.

وی ادامه داد: طی سال جاری ۲ هزار و ۴۲۰ مورد بازرسی از بنگاه‌های املاک فعالی سطح استان صورت گرفته که در نهایت بازرسان ۶۶۰ مورد تخلف در آنها را شناسایی کرده اند.

به گفته هاشمی، در بازرسی‌های انجام شده ۱۱۶ مورد نیز منجر به پلمب و اخطار شده و سه هزار و ۷۹ واحد مجوزدار نیز احصا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین یادآور شد: همچنین از طریق زیرساخت های موجود، واحدهای املاکی که اقدام به خرید و فروش مسکن های حمایتی کرده اند نیز مورد شناسایی این اداره کل قرار گرفتند.

افزایش ۶۳ درصدی جوجه‌ ریزی در قزوین

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین نیز در این جلسه اظهار کرد: میزان ظرفیت جوجه ریزی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۳ درصد افزایش داشته و مشکلی نیز در زمینه برخی کالاهای اساسی از جمله برنج و شکر نیز نداریم.

محمدحسین عطایی ادامه داد: با اینکه ذخایر استراتژیک نظیر گوشت قرمز در استان کم است اما از ۱۶شهریور ماه گذشته تا ۳۰ آذرماه، به میزان ۱۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز در سطح استان توزیع شده است.

وی در خصوص کیفیت نان در استان قزوین نیز خاطرنشان کرد: آرد توزیع شده در نانوایی‌های قزوین مورد پخت و پز قرار می گیرد و هیچ مشکل خاصی نیز تاکنون در این زمینه گزارش نشده است.

به گفته وی، در بحث تامین و قیمت مرغ مشکلی نداریم تا نسبت به رفع آن اقدامی انجام دهیم تا جایی که قزوین جزو ۶ استان کشور است که قیمت این کالا در آن نسبت به سایر مناطق پایین است.

این مسوول با اشاره به اینکه تمامی اصناف به شکل ذاتی موظف به نظارت در بازارهای خود هستند، تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی در این حوزه به هیچ عنوان عقب نشینی نخواهد کرد و تفاهم نامه های موجود نیز به مفهوم واگذاری وظایف نیست و اصناف بایستی در این زمینه به ما کمک کنند.

رییس جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت امنیت غذایی، هر هفته نسبت به اهمیت این موضوع جلساتی را به مسوولان و همکاران متولی آن برگزار می کنیم و بیشتر تمرکز ما در این زمینه نیز بر نهاده های دامی و مرغ است.

براساس این گزارش، این جلسه که به ریاست محمدمهدی اعلایی، استاندار و با حضور علی رحمانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی برگزار شد، موضوعات مختلف از جمله تامین، توزیع و تنظیم قیمت کالاهای اساسی مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.