گرگان- ایرنا- رییس کل دادگستری گلستان گفت: رعایت قانون شفافیت مالی تبلیغات انتخابات مجلس مورد تاکید است و به دادستان‌های استان اعلام شده این موضوع را با نظارت و حساسیت بیشتر دنبال کنند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی روز یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی این استان همچنین از داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم خواست این موضوع را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: همچنین از زمان آغاز فرایندهای انتخابات تاکنون برای چند مورد تخلف در گلستان پرونده تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

رییس کل دادگستری گلستان با اشاره به اعلام نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای از سوی هیات نظارت استانی گفت: داوطلبان ردصلاحیت شده به جای فضاسازی، اعتراض و شکایت خود را از مجرای قانون دنبال کنند.

آسیابی افزود: کسانی که برای حضور در عرصه قانون گذاری در مجلس داوطلب شده اند باید در گام نخست به قانون و رعایت آن التزام داشته باشند و قانونمند عمل کنند.

آسیابی افزود: پس از نهایی شدن صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان، کارگاه آموزش آشنایی با قوانین مربوط به انتخابات و تبلیغات انتخاباتی برای داوطلبان در گلستان برگزار خواهد شد.

رییس هیات نظارت و بازرسی بر انتخابات گلستان هم گفت: در این هیات صلاحیت ۵۱۷ داوطلب انتخابات مجلس بررسی و در نهایت صلاحیت ۳۱۳ نفر معادل ۶۱ درصد کل داوطلبان تایید شد.

حمیدرضا بهمنی نژاد افزود: داوطلبانی که رای عدم تایید یا عدم احراز گرفته اند به مدت سه روز فرصت دارند شکایت و مستندات خود را در سامانه داوطلب ثبت کنند و پس از پایان این مهلت، شورای نگهبان در ۳۰ روز صلاحیت این داوطلبان را بررسی و نتیجه نهایی را اعلام خواهد کرد.

استان گلستان با ۱۴ شهرستان، دارای ۶ حوزه انتخابیه با مجموع هفت نماینده است.

حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا ۲ نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.