قزوین - ایرنا - مدیرعامل سهام عدالت قزوین گفت: ۶۷۰ هزار شهروند قزوینی، یعنی معادل ۵۲ درصد جمعیت استان دارای سهام عدالت بوده و سود آن را دریافت می‌کنند.

محمود کشاورز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: یکی از گله مندی شهروندان و مطالبات اصلی آنها این است که چرا برخی سهام عدالت ندارند، این موضوع همواره مورد دغدغه ما نیز قرار دارد و دولت در تلاش است که بین پنج تا ۶ میلیون جامعه تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد را به سهامداران عدالت اضافه کند.

وی اضافه کرد: در زمان واگذاری در دهه‌های گذشته اگر قرار بود عدالت اجتماعی صورت پذیرد باید شناسایی از دهک‌های پایین انجام می‌شد، اما اکنون شاهد هستیم که کارمندان، قضات و حتی برخی نمایندگان سهام عدالت دارند، اما ۹۵ درصد کارگران ما سهام عدالت ندارند .

کشاورز همچنین در خصوص انتقال سهام عدالت فرد متوفی نیز تشریح کرد: برای انتقال سهام عدالت فرد فوت شده باید ابتدا حصر وراثت صورت بگیرد و سپس یکی از افراد مرتبط با خانواده متوفی با داشتن برگه حصر وراثت به یکی از دفاتر پیشخوان و یا کارگزاری‌ها مراجعه کند.

این مسوول با بیان اینکه از سال ۹۶ سود سهام واریز می‌شود، ادامه داد: کسانی که به تازگی سهام عدالت فرد متوفی را دریافت می‌کنند، سودهای قبلی در حساب فرد فوت شده انباشت شده و جز مطالبات وراث محسوب می‌شود که پس از تعیین تکلیف می‌توانند تمام آن را دریافت کنند.

مدیرعامل سهام عدالت شهرستان قزوین تشریح کرد: کسانی که برگه ۱۰ میلیون ریالی دارند و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، تا این مدت ۷۰ میلیون ریال سود گرفته‌اند و این مبلغ برای افراد دارای برگه پنج میلیون و ۳۲۰ هزار ریالی به ۳۵ میلیون ریال می‌رسد که به وراث دارای کد سجام واریز خواهد شد.

کشاورز خاطرنشان کرد: افرادی که دارای دهک پایین جامعه هستند و از ثبت نام در سهام عدالت جا مانده‌اند، از سوی سامانه رفاه ایرانیان شناسایی می‌شوند و نیازی به مراجعه حضوری این افراد نیست، خوشبختانه یکی از برنامه‌های دولت ساماندهی همین موارد است که در اولویت قرار دارد.