اصفهان- ایرنا- مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: راه‌آهن اصفهان- شهرکرد با پیگیری استان بویژه در یکی دو سال اخیر در اولویت قرار گرفته است و تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی، روز دوشنبه به نقل از علیرضا صلواتی افزود: اعتبار مناسبی در سفر رییس جمهوری به استان برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده است.

وی که در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن اصفهان- شهرکرد سخن می‌گفت، تصریح کرد: این مسیر ریلی در منطقه‌ای صعب‌العبور(سخت‌گذر) قرار دارد و دارای ۲.۵ کیلومتر پل و حدود ۵.۵ کیلومتر تونل است.

مجری کل طرح‌های زیربنایی اصفهان اظهار داشت: این پروژه در سال اول قرار است ۷۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا کند که این میزان در اُفق برنامه به ۲ میلیون نفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: این خط آهن ظرفیت جابه‌جایی ۳.۵ میلیون تُن بار را دارد که در بخش صنایع ۲ استان، فعالیت و به حذف بار از سطح جاده کمک می‌کند.

صلواتی خاطرنشان کرد: کارگاه‌های پروژه حتی در فصول سرد سال نیز تعطیل نمی‌شود و با در نظر گرفتن تمهیدات لازم و حفظ کیفیت و رعایت استانداردها ادامه می‌یابد.

به گزارش ایرنا، راه‌آهن اصفهان- شهرکرد پنج ایستگاه دارد که ایستگاه مبدا آن «حسن‌آباد» مبارکه است و پس از عبور از ایستگاه‌های «لنجان»، روستای «کاهریز» و «فرخشهر» در نهایت به ایستگاه پایانی شهرکرد می‌رسد.

از مهمترین مزایای این پروژه می‌توان به اتصال استان چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور اشاره کرد و کاهش تصادفات جاده‌ای و صرفه‌جویی در مصرف سوخت از دیگر مزیت‌های این خط ریلی به شمار می‌آید.

این خط آهن بصورت یک خطه است و بدلیل شرایط کوهستانی مسیر، ۱۵ رشته تونل به طول پنج هزار و ۸۲۵ متر در آن در نظر گرفته شده است.

راه‌آهن اصفهان- مبارکه - سفیددشت - شهرکرد تاکنون در بخش زیرسازی ۶۲ درصد پیشرفت داشته و زیرسازی ۴۸ کیلومتر آن انجام شده است.

این پروژه بطورکلی دارای ۴۰ درصد پیشرفت است.

با تکمیل این پروژه ریلی، استان چهارمحال وبختیاری بعنوان بیست و هفتمین استان به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.