خمین - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: برگزاری برنامه‌هایی نظیر هفته فرهنگی خمین زمینه ساز آشنایی نسل جوان با امام خمینی (ره) و آثار و اندیشه های امام (ره) است.

به گزارش ایرنا ، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز دوشنبه در آیین اختتامیه دومین هفته فرهنگی برآستان آفتاب خمین در سالن همایش های بیت تاریخی امام راحل، افزود: امام خمینی(ره) به گروه خاصی تعلق ندارد و همه ما مدیون امام راحل هستیم.

وی با اشاره به ولایت امام راحل و مقام معظم رهبری بر مردم بیان کرد: حقوق جامعه، عدالت و دفاع از مظلوم از مصادیق ولایت بر مردم است.

امام جمعه اراک با اشاره به حوادث مهم دی در پیروزی انقلاب اسلامی افزود: این حوادث در پیروزی انقلاب و تاریخ انقلاب بسیار پررنگ است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور نیز در این آیین گفت: این جمعیت با افتخار ۴۵۰ شهید را تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است و پس از جنگ نیز این جمعیت در تمام حوادث حضور فعالانه دارد.

حجت‌الاسلام عبدالحسین معزی خاطرنشان کرد: هلال احمر یک جمعیت مهرورزانه است و وظیفه آن کاهش آلام مردم در حوادث است.

وی افزود: اخلاق اجتماعی فردی خانوادگی و سیاسی امام خمینی باید برای نسل جوان بیان شود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: ایمان به پروردگان مهمترین ویژگی امام خمینی(ره) بود و امام راحل عشق عارفانه‌ای با خدا داشت و امید امام برگرفته از این رابطه بود.

حجت الاسلام معزی بیان کرد: از ابزار هنر برای تشریح و تبیین رابطه امام با خدا برای نسل جوان استفاده شود.

وی گفت: امام خمینی (ره) به رای مردم بسیار احترام می گذاشت اما امید بسیار به خدا داشت و جوانان برای ساختن آینده کشور نیازمند به امید هستند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب امام بر امید و امیدواری تاکید کردند.

حجت‌الاسلام معزی گفت: طلبه‌ها نیز مانند امام با زبان ساده شجاعت، ایستادگی و مقاومت را برای نسل جوان بیان کنند.

وی بیان کرد: تفاوت امام راحل با روشنفکران آن زمان مردمی بودن، و در میان مردم و برای مردم بودن حضرت امام خمینی(ره) است.

هفته فرهنگی خمین ۱۲ دی ماه جاری در بیت تاریخی امام راحل آغاز شد.