کرج - ایرنا - فرمانده انتظامی البرز اعلام کرد: اعضای بک باند که با صدور چک بلامحل اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده بودند توسط پلیس این استان در چند منطقه کشور شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا از پلیس البرز ، سردار "حمید هداوند" گفت: در پی ارجاع چندین پرونده کلاهبرداری با شیوه کشیدن چک بلا محل به پلیس آگاهی استان البرز، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این استان قرار گرفت.
وی افزود: بررسی‌های اولیه کارآگاهان حکایت از آن داشت که متهمان با سوء استفاده از مدارک یک فرد معتاد متجاهر اقدام به دریافت دسته چک‌های متعدد با نام وی کرده اند؛ این افراد با جلب اعتماد مالباختگان در ۹ استان کشور اقدام به خرید اقلامی به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال کرده بودندو با انتقال این اموال به استان‌های قم و مرکزی متواری شدند.

فرمانده انتظامی البرز اضافه کرد: با شناسایی و دستگیری فرد معتاد متجاهری که با نام وی دسته چک دریافت شده بود، رد ۲ کلاهبردار اصلی پرونده در استان‌های قم و آذربایجان شرقی شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضایی این افراد دستگیر شدند.
هداوند اضافه کرد: متهمان در تحقیقات تکمیلی به رغم انکار اولیه پس از مشاهده مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت را نداشتند و به ارتکاب چندین فقره کلاهبرداری به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال در استان‌های مختلف کشور با سوء استفاده از مدارک هویتی و دسته چک‌های یک معتاد متجاهر با همدستی چهار نفر دیگر اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی البرز با اشاره به دستگیری چهار متهم دیگر این پرونده در استان مرکزی، گفت: با همکاری متهمان محل نگهداری اموال کلاهبرداری شده در استان‌های قم و مرکزی شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضایی این اموال تحویل مالباختگان شد.
وی با بیان اینکه متهمان در ۹ استان کشور اقدام به کلاهبرداری کرده بودند، افزود: با تکمیل پرونده متهمان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری قاتلان پیرمرد۷۹ ساله در کرج


رییس پلیس آگاهی البرز گفت: قاتلان یک پیرمرد ساکن مهرشهر کرج که با انگیزه سرقت نامبرده را به قتل رسانده بودند، توسط پلیس آگاهی این استان در یکی از استان‌های همجوار دستگیر شدند.

سرهنگ "حکمت اله شجاعی" اظهار کرد : اواسط آذر ماه سال جاری خبری مبنی بر کشف جسد یک پیرمرد ۷۹ ساله در منزلش در منطقه مهرشهر به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله عوامل کلانتری ۲۲ مهرشهر و پلیس آگاهی استان برای بررسی موضوع اعزام شدند.
وی افزود: کارآگاهان در بررسی‌های اولیه خود متوجه شدند که بستگان مقتول در خارج از کشور ساکن بوده و این فرد تنها در منزلش زندگی می‌ کرده است.
شجاعی اضافه کرد: با بررسی‌های کارآگاهی و به کارگیری اقدامات پلیسی ماموران موفق به شناسایی ۲ زن که به عنوان پرستار به منزل مقتول رفت و آمد می‌کردند شده و با بررسی دقیق‌تر انجام قتل از سوی این افراد با انگیزه سرقت ارز و طلا محرز شد.
وی بیان کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مخفیگاه متهمان در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی این افراد دستگیر شدند.
شجاعی گفت: متهمان در تحقیقات تکمیلی پلیس عنوان داشتند که در گذشته به عنوان پرستار به منزل مقتول رفت و آمد داشتند که مشاهده مقادیری ارز در منزل نامبرده سبب شد تا آنها نقشه شوم قتل این فرد را در ذهن خود پرورش داده و عملی کنند.
رییس پلیس آگاهی استان البرزیادآور شد: متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.