قرچک - ایرنا - رئیس دادگستری قرچک با تاکید بر حمایت قاطع دستگاه متبوعش از محیط زیست، گفت: این دادگستری به منظور سرعت بخشیدن به پیگیری تخلف‌های محیط زیست، شعبه تخصصی برای این موضوع در دادسرا ایجاد می‌کند تا با بررسی دقیق و کارشناسانه پرونده متخلفان، با این افراد برخورد قاطع و قانونی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریدون محمدی روز دوشنبه در جریان بازدید از مناطق مختلف قرچک که با همراهی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انجام شد، اظهار داشت: دستگاه قضا همچون گذشته با تمام توان، در کنار اداره حفاظت از محیط زیست است و برای پیشگیری و مقابله با تخلف‌های محیط زیستی، از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

وی افزود: علاوه بر برخورد جدی با متخلفان محیط زیست، با ادارات و ارگانهایی که در ایجاد آلودگی و معضلات این حوزه، اعم از احداث تصفیه خانه، تخلیه نخاله و غیره کوتاهی کرده اند، با اعلام گزارش دستگاه مربوطه نسبت به ترک فعلشان برخورد جدی و قانونی می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: حراست از محیط زیست، حفاظت از زندگی است و بدون محیط زیست سالم امکان زندگی سالم و توام با آرامش وجود نخواهد داشت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قرچک نیز در جریان این بازدید گفت: محیط زیست، امانتی الهی در دست ما است و باید با حراست و حفاظت از آن، این ودیعه الهی را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

رضا شایسته افزود: وضعیت محیط زیستی شهرک‌های مسکونی باغشهر، گلشهر و دفع فاضلاب این اماکن، شرایط احداث آرمستان جدید و نیز کانون‌های تخلیه نخاله و سکوی بارگیری پسماند در حوزه زیست محیطی از ارزش به سزایی برخوردار است و در بررسی‌های مستمر، وضعیت و شرایط این اماکن مورد نظارت و پایش قرار می‌گیرد.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.