تهران- ایرنا- فرمانده گروه ۱۱ توپخانه نیروی زمینی ارتش گفت: امروز یگان‌های توپخانه ارتش با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مهمی از جمله دقت، نقطه‌زنی و هوشمندسازی گلوله‌های توپخانه‌ای، پاسخگوی تهدیدات مدرن هستند.

به گزارش حوزه دفاعی و امنیتی ایرنا، امیر سرتیپ دوم حاتم سیفی درباره وضعیت کنونی یگان توپخانه ای نیروی زمینی اظهار داشت: گروه ۱۱ توپخانه مراغه نیروی زمینی ارتش، یکی از قوی‌ترین یگان‌ها در سطح نیروهای مسلح کشور و منطقه به لحاظ قدرت آتش و میزان توانمندی است.

وی درباره حضور موفق و نقش آفرینی گروه ۱۱ توپخانه مراغه در دوران دفاع مقدس گفت: این گروه همزمان با آغاز انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در مناطق مختلف کشور در سرکوب منافقین و ضد انقلاب در سردشت، میاندوآب و بوکان حضور داشت و تحرکات نیروهای ضدمیهنی را رصد و پیگیری می‌کرد. همچنین در طول دوران دفاع مقدس در چهار منطقه عملیاتی کشور، یعنی مناطق غرب، شمال غرب، جنوب غرب و منطقه مرکزی کشور حضور داشت و در قالب گردان‌های توپخانه صحرایی و آتش‌بار به ایفای نقش در دفاع از میهن اسلامی پرداخته است.

سرتیپ دوم سیفی در ادامه افزود: با توجه به این تجربیات و حضور در تمامی عملیات های دوران دفاع مقدس، می‌توان گروه ۱۱ توپخانه مراغه را از مؤثرترین، کاراترین و کلیدی‌ترین یگان‌ها در نیروی زمینی ارتش دانست، این نقش، منحصر به دفاع از کشور در مقابل نیروهای دشمن نبوده و مسئولیت آموزش‌دهی به دیگر نیروهای مسلح و افسران و کارکنان آن‌ها را نیر شامل می‌شود.

فرمانده گروه ۱۱ توپخانه مراغه نیروی زمینی ارتش درباره چگونگی بازسازی و بهبود وضعیت رزمی و توان این یگان در مقطع کنونی، گفت: پس از پایان جنگ تحمیلی و درک نیاز به بازسازی و بهسازی توان و تجهیزات توپخانه‌ای، این گروه به کمک دیگر گروه‌های هم‌رده به ارتقای توان رزمی، بهبود نقطه‌زنی گلوله‌ها، تعمیر و بازسازی ادوات و تجهیزات و نیز بالابردن و ارتقای سطح کمی و کیفی قدرت توپخانه‌ای و قدرت آتش خود اقدام کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز توپخانه نیروی زمینی ارتش به‌عنوان یک یگان راهبردی در رزم زمینی محسوب می‌شود، افزود: ارتقای توان رزمی و قدرت آتش توپخانه از طریق تغییر در یگان‌های راهبردی، همانند دیده‌بانی، هدایت آتش و آتش‌بار رخ می‌دهد. بنابراین نخستین کار در این خصوص، سازماندهی مجدد، بازآماد و بازآموزش نیروهای متخصص اعم از کارکنان پایور و وظیفه است که این ویژگی، یکی از مهمترین مولفه‌های حرکت به جلو در یگان‌های توپخانه‌ای نیروی زمینی ارتش است.

سرتیپ دوم سیفی، با اشاره به چگونگی به‌روزرسانی و ارتقای تجهیزات و ادوات مورد نیاز این یگان گفت: برابر تدابیر سلسله مراتب فرماندهی و تغییر در محتوای کمی و کیفی متون و روش‌های آموزشی، رویکرد جدیدی نسبت به مدرن‌سازی و هوشمندسازی تجهیزات در نیروی زمینی ارتش به خصوص در حوزه توپخانه اتخاذ شده است.

فرمانده گروه ۱۱ توپخانه مراغه در ارتباط با نحوه به کارگیری تجهیزات بازآماد شده و به‌روز شده، تصریح کرد: امروز متخصصان داخلی و مهندسان فنی در حوزه توپخانه‌ توانسته‌اند در حوزه طراحی و تولید نیازمندی‌ها به دستاوردهای بزرگی نائل شوند، در حال حاضر تمامی مراحل بازآماد و تولید قطعات مورد نیاز با همکاری شرکت‌های دانش بنیان به صورت کاملا بومی ساخته و در چرخه یگان‌های توپخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: امروز یگان‌های توپخانه ارتش با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مهمی از جمله دقت، نقطه‌زنی و هوشمندسازی گلوله‌های توپخانه‌ای، پاسخگوی تهدیدات مدرن هستند.