ساوه - ایرنا - مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: عملیات ساخت زیر گذر سه راه سد الغدیر ساوه به عنوان یکی از نقاط پرحادثه و مطالبات مردمی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، سه راهی سد الغدیر ساوه در جاده قدیمی ساوه - همدان یکی از نقاط پر حادثه این شهرستان است که همواره شاهد بروز تصادفات منجر جرح و فوت بود که اصلاح این نقطه از چند مدت پیش تبدیل به یکی از مطالبه های مردم ساوه شد.

به گفته مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، در نتیجه این مطالبات و پیگیری مسوولان شهرستان و استان خرداد امسال پس از سفر معاون سازمان راهداری به استان مرکزی اعتبار مورد نیاز تحقق این مطالبه تخصیص و ابلاغ شد.

این طرح که ۳۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی اعتبار دارد به منظور افزایش ایمنی و کاهش تصادف در این نقطه اجرا می شود

مهرداد جهانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون پس از برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار این طرح که ۳۲۵ میلیارد ریال اعتبار ملی دارد به منظور افزایش ایمنی و کاهش تصادف در این نقطه اجرا می شود.

وی یادآور شد: برای اجرای این زیر گذر یک دهنه پل به طول ۳۲ متر با دهانه ۱۰ متر و ارتفاع ۶ متری به روش دال بتن با حجم ۲۵ هزار متر مربع عملیات خاکبرداری و خاکریزی و رمپ و لوپ راهسازی به طول یک هزار و ۵۰۰ متر انجام می شود.

جهانی افزود: عملیات ایمن سازی مسیر از جمله روشنایی نقطه ای، آشکارسازی، نصب نیوجرسی و نصب انواع تابلو و علائم ایمنی نیز پیشتر از سوی اداره راهداری، حمل و نقل جاده ای ساوه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه به دلیل آغاز عملیات احداث زیر گذر در این سه راهی بخشی از مسیر مسدود شده است گفت: جاده روستای قشلاق (یوسف آباد) به عنوان مسیر جایگزین تا پایان عملیات انتخاب شده است.

سه راهی سد الغدیر ساوه محل تلاقی جاده قدیمی و ترانزیتی ساوه - همدان، مسیر گردشگری سد الغدیر ساوه و دسترسی محلی روستاهای منطقه نوبران و غرق آباد به ساوه است.

۱۴۰ کیلومتر آزادراه، ۳۰ کیلومتر بزرگراه،‌ ۱۱۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۱۰کیلومتر راه فرعی و ۶۶۸ کیلومتر راه روستایی در ساوه وجود داشته و این شهرستان در مسیر ترانزیتی شمال به جنوب و غرب به مرکز ایران قرار دارد.