سنندج- ایرنا- مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات در واقع تولید قدرت برای دفع تهدیدهای دشمنان است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسین طائب روز سه شنبه در دیدار با دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های کردستان در نشست هم‌اندیشی و پرسش و پاسخ دانشگاهیان و فرهنگیان استان که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: با همین شرکت پرشور در انتخابات و تولید قدرت، می توان برنامه تحولی خوبی برای اقتصاد و فرهنگ کشور ارائه داد.

وی به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری اشاره کرد و افزود: دشمنان ما امروز دوگانگی در انتخابات را دنبال می کنند، پس باید مراقب بود و فریب توطئه های دشمن را نخورد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نقش دانشجویان در آینده کشور پرداخت و ادامه داد: امروز تلاش برای تولید علم در دانشگاه‌ها ضروری است و دانشجویان باید در رقابت علمی جهانی شرکت داشته باشند.

حجت‌الاسلام طائب با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال سیطره بر جهان بوده و هستند، تاکید کرد: آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند که با قدرت و نفوذ خود ارزش‌های آمریکایی را در جهان گسترش دهند و بزرگترین مانع خود را ارزش‌های دینی به ویژه اسلامی می‌دانند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: تصور آمریکا این بود با فشار اقتصادی به مردم و کشور سبب اغتشاشات مردمی در داخل خواهند شد و بعد از اغتشاشات قطعاً ایران پای میز مذاکره خواهد آمد و از ایران امتیازگیری خواهند گرفت که دچار اشتباه محاسباتی شدند.

حجت السلام طائب با بیان اینکه آمریکایی‌ها ناامن سازی و انشقاق سازی نسلی را از اهداف خود در خلق تصویر جدید در ایران قرار داده‌اند، گفت: ایجاد حس ناامنی در کشور ما از اهداف آمریکایی‌ها است.

لزوم توچه ویزه دولت به دانشگاه های کردستان

رئیس دانشگاه کردستان هم گفت: دانشگاه‌های استان کردستان کمتر از ۱۵ درصد دانشجوی روزانه دارند که این امر باید با نگاه ویژه بررسی شود.

حامد قادرزاده اضافه کرد: دانشگاه های معین استان کردستان آموزش حدود ۴۰ هزار دانشجو را برعهده دارند اما دانشگاه کردستان کمتر از ۱۵ هزار دانشجوی روزانه دارد که شهریه پرداخت نمی کنند و این امر نگاه ویژه نظام نسبت به امر توازن، عدالت و توسعه پایدار را می طلبد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ کردستان رتبه ۱۰ کشور را دارد، افزود: این دانشگاه ۶۰۰ کارمند، ۴۰۰ نفر هیات علمی، ۱۶ استاد در جمع مراجع یک درصد کشور، ۱۲ هزار دانشجو و ۵۳۵ دانشجو خارجی قرار دارد و گام های مهمی در راستای آموزش در کشور برداشته است.

رئیس دانشگاه کردستان ادامه داد: کردستان از امن ترین استان های کشور بوده و امیدواریم بتوانیم گام های موثری در تامین امنیت پایدار کشور برداریم.

قادرزاده به عملیات طوفان‌الاقصی اشاره و اظهار کرد: حماس نقشه و طرح اسرائیلی‌ها یعنی درگیری در پیرامون و عملیات‌های مقطعی برای تضعیف غزه تا شکست قطعی فلسطینیان را متوجه شد و آن را ناکام گذاشت.