سنندج- ایرنا- اولین رویداد مردمی اشتغال با محوریت تامین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان کردستانی با همکاری اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس دانشگاه جامع علمی، کاربردی کردستان روز سه‌شنبه در حاشیه این رویداد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: هدف از برگزاری این رویداد در استان ایجاد فضای صمیمی با حضور دانش آموختگان جویای کار و کارفرمایان است تا صاحبان صنایع تولیدی بتوانند، نیروی کار مورد نیاز خود را از بین شرکت کنندگان انتخاب کنند.

شاهین فکور افزود: ایجاد فضای گفت و گو بین نمایندگان کارفرمایان و صنایع و دانش آموختگان، بستری است تا نیازهای هر دو طرف در آن تبیین شود.

وی اضافه کرد: شناخت نیروی کار ماهر و از سویی آشنایی با فضای کسب و کار در واحدهای تولیدی استان اهدافی است که در این رویداد دنبال می شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان با اشاره به اینکه این برنامه کار تشریفاتی و نمایشی نیست بلکه ایجاد فرصتی برای گفتگوی صمیمانه بین فارغ التحصیلان دانشگاهی و کارفرمایان است، گفت: آنچه در خروجی رویداد مردمی اشتغال مدنظر است جذب نیروی مورد نیازواحدهای صنعتی و ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان جویای کار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان هم گفت: در این رویداد تلاش می شود تا ارتباط مستقیم و آسان کارفرمایان و کارجویان برقرار و نیازمندیهای عرصه کار و اشتغال احصا شود و ظرفیتهای اشتغال نیر به اطلاع کارجویان برسد.

فرزاد پیشکاری اضافه کرد: در این رویداد ۳۰ کارفرمای صنایع استان حضور داشتند تا فرصتی برای گفتگوی صمیمی بین فارغ التحصیلان استان جویای کار و با نماینده کارفرمایان این صنایع را فراهم کنند.

وی افزود: به منظور بهبود فضای کسب و کار سامانه جستجوی شغل توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی راه اندازی شده است که جویندگان کار بدون واسطه می توانند با حدود هفت هزار نفر از کارفرمایان واحدهای تولیدی مشاوره شغلی و ارتباط بگیرند و دانشجویان و کارجویان می توانند شغل متناسب خود را در هر استانی پیگیری کنند

کارفرمایان ۳۰ واحد صنعتی کردستان با اشتغال بالای ۵۰ نفر در این رویداد حضور داشتند.