به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان، محمدرضا ابراهیمی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: بخش عمده و اصلی نیازهای مختلف نظیر تجهیزات امتحانات نهایی در سال گذشته را خودِ آموزش و پرورش تأمین کرده است.
وی گفت: بسیاری از صنایع استان اصفهان که آلودگی هوا ایجاد کردهاند در راستای کیفیتبخشی آموزشی و امور تربیتی و در قالب مسوولیت اجتماعی ایفای نقش کنند و انتظار این است که بنگاههای اقتصادی استان در این خصوص نقش پر رنگی داشته باشند.
ابراهیمی اظهار داشت: یکی از مهمترین چالشهای اخیر آموزش و پرورش کشور و استان اصفهان، نیروی انسانی است که ناشی از ترک فعلهای صورتگرفته در گذشته بوده است.
وی افزود: نیروی انسانی پیشران و یکی از مهمترین عناصر هر سازمانی است و در کل کشور کمبود نیروی انسانی به ۲ شیوه محاسبه میشود، در اولویت اول کمبود مدیر و معلم بهعنوان ضرورت و در شیوه دوم به عنوان ارتقای سطح کیفی تعلیم و تربیت دانشآموزان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان در سال گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ نفر سهمیه گرفت و برای سال جاری ۲ هزار و ۷۰۰ نفر سهمیه کسب کرد و با تلاشهای صورتگرفته سهمیه ماده ۲۸ را از هزار نفر به حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر ارتقا دادهایم.
وی بیان داشت: ۲ سیاست مهم در راستای تأمین نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش در پیش گرفته شد که یکی از آنها تقویت دانشگاه فرهنگیان بهعنوان برنامه بلندمدت بوده است و در تلاش برای تحقق میزان ورودی موردنظر است و در کوتاهمدت از طریق استخدام ورودیهای ماده ۲۸ است و نسبت به یک دهه گذشته بیشترین استخدامی صورت گرفت.
ابراهیمی اذعان داشت: مهمترین نقطه تلاقی دولت و ملت کلاسهای درس آموزش و پرورش است و اولویتها به ترتیب تأمین معلم و کیفیتبخشی است و در استان اصفهان به این موضوع اهتمام ویژهای داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: رایزنی برای کسب ظرفیت مناسب استخدامی آموزش و پرورش استان اصفهان از جمله مسیرهای جبرانِ درصدی از پیشبینی کسری نیرو در سال آینده است و ارتقای ظرفیت پذیرش نقش مهمی در کاهش چالشهای آموزش و پرورش استان دارد.