بجنورد- ایرنا- مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: اهدای عضو ۶ بیمار مرگ مغزی شده استان در ۹ ماهه امسال به ۲۵ بیمار نیازمند دریافت عضو زندگی دوباره بخشید.

مهری فرشاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: سن اهداکنندگان عضو بین ۲۸ تا ۶۰ سال بودند که پس از مراحل تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده، اهدای عضو آنها انجام شده است.

وی افزود: به لحاظ جنسیت نیز اهدا کنندگان عضو استان در سالجاری چهار نفر مرد و ۲ نفر زن بودند.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: پارسال نیز اهدای عضو ۹ بیمار مغزی در استان ثبت شد که پنج نفر از آنها مرد و چهار نفر زن بودند.

فرشاد یادآور شد: آخرین مورد اهدای عضو در سالجاری مربوط به مردی ۵۰ ساله اهل فاروج بود که پس از تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی قرینه ها و کبد این بیمار اهدا شد.

وی با بیان اینکه فرهنگ اهدای عضو و اقدام در راستای نجات جان بیماران عمل خداپسندانه است که باید در راستای ترویج آن گام برداریم، گفت: متقاضیان اهدای عضو می‌توانند برای ثبت اطلاعات خود به سامانه ehdacenter.ir مراجعه کنند.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۵۰ پزشک عمومی و ۲۵۶ پزشک متخصص فعالیت دارند.