کرج - ایرنا - فرمانده انتظامی البرز از دستگیری متهم ۱۶ هزار میلیارد ریالی پرونده عدم رفع تعهدات ارزی توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از پلیس البرز ، سردار "حمید هداوند" روز پنجشنبه گفت: در پی ارجاع یک پرونده اخلال در نظام اقتصادی از طریق عدم رفع تعهدات ارزی به پلیس امنیت اقتصادی استان البرز، بررسی موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: ماموران در بررسی‌های خود متوجه شدند متهم تحت تعقیب از طریق ۲ شرکت اقدام به دریافت ۳۰ میلیون یورو ارز دولتی کرده و نسبت به رفع تعهدات ارزی آن ها اقدامی نکرده است.
هداوند اضافه کرد: در ادامه با انجام اقدامات اطلاعاتی و به کارگیری شیوه های نوین پلیسی مخفیگاه متهم در منطقه افسریه تهران شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه نامبرده دستگیر شد.
وی بیان کرد: با تکمیل پرونده متهم به مرجع قضایی معرفی و با صدور قرار روانه زندان شد.

کشف بیش از هفت تن ذرت قاچاق در البرز

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی البرز از کشف بیش از هفت تن ذرت قاچاق در این استان خبر داد.

سرهنگ "پیمان لطیفی" گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر دپو نهاده دامی قاچاق در یکی از شرکت‌های اطراف شهرستان چهارباغ، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران سازمان اطلاعات فراجا در استان قرار گرفت.
وی افزود: در ادامه ماموران به همراه عوامل اداره جهاد کشاورزی به انبار مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن موفق به کشف هفت تن و ۲۰۰ کیلوگرم ذرت قاچاق شدند.
معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: در این زمینه یک نفر دستگیر و به مرجع ذیربط معرفی شد.
وی بیان کرد: ارزش اموال کشف شده توسط کارشناسان حدود ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.


شناسایی انبار دپو مواد محترقه قاچاق در فردیس


فرمانده انتظامی فردیس از شناسایی یک انبار نگهداری مواد محترقه قاچاق و خطرناک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "کامران ملکی" گفت: ماموران سازمان اطلاعات فراجا در شهرستان های فردیس و ملارد با انجام اقدامات مشترک پلیسی موفق به شناسایی یک انبار دپو مواد محترقه قاچاق در جاده ملارد شدند.
وی افزود: ماموران به انبار مورد نظر اعزام و موفق به کشف۲۴ هزار و ۸۰۰ عدد انواع مواد محترقه قاچاق شدند.
رییس پلیس فردیس گفت: در این زمینه یک نفر دستگیر شد.

دستگیری قاتل جوان ۱۸ ساله فردیسی در کمتر از ۲۴ ساعت

فرمانده انتظامی فردیس همچنین از دستگیری قاتل جوان ۱۸ ساله کمتر از ۲۴ ساعت خبرداد.

ملکی گفت: صبح روز گذشته خبری مبنی بر وقوع یک فقره درگیری منجر به فوت در یکی از پارک‌های منطقه مشکین دشت فردیس به پلیس اعلام و بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: بررسی‌های مقدماتی حکایت پلیس از این داشت که یک جوان ۱۸ ساله در یک درگیری خیابانی به وسیله سلاح سرد توسط یکی از اوباش سابقه‌دار مجروح و پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده است.
فرمانده انتظامی شهرستان فردیس اضافه کرد: در ادامه ماموران کلانتری ۱۵مشکین دشت با انجام اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه قاتل را شناسایی و در کمتر از ۲۴ ساعت او را دستگیر می‌کنند.
وی با اشاره به اعتراف متهم به ارتکاب قتل، گفت: متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

دستگیری ۱۰ نفر از عاملان نزاع دسته جمعی در نظرآباد

فرمانده انتظامی نظرآباد، گفت: ۱۰ نفر از عاملان نزاع دسته جمعی شکل گرفته در شهر نظرآباد شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ "اسدالله فرج اللهی" گفت: در پی وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی در یکی از محلات شهر نظرآباد که منجر به ایجاد جو ناامنی در بین شهروندان آن منطقه شده بود، با توجه به متواری شدن چند نفر از عاملان این درگیری، شناسایی و دستگیری نامبردگان در دستور کار عوامل انتظامی شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: در ادامه ماموران سازمان اطلاعات فراجا در شهرستان نظرآباد، ۱۰ نفر از عاملان ایجاد ناامنی از طریق درگیری خیابانی را شناسایی نسبت به دستگیری این افراد اقدام کرده و به مراجع قضایی معرفی شدند.