کرمان-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه خانه مطبوعات برای بررسی مشکلات صنفی رسانه‌ها مرجعیت دارد، گفت: پیشنهاد ما ایجاد انسجام بیشتر بین نیروهای انقلابی رسانه با محوریت بسیج رسانه است.

به گزارش ایرنا محسن روحی روز پنجشنبه در نشست با اعضای هیات اندیشه‌ورز بسیج رسانه کرمان و برخی مدیران خبرگزاری‌های استان به مناسبت سالروز شهادت خبرنگار غلامرضا رهبر و تاسیس بسیج رسانه ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای حادثه تروریستی کرمان و با بیان اینکه خانه مطبوعات برای بررسی مشکلات صنفی رسانه‌ها مرجعیت دارد، گفت: بعضی از مشکلات رسانه ها نیز صنفی نیست و ما در حد توان خود برای حل آنها تلاش می‌کنیم.

وی اظهار کرد: به منظور حل مشکلات اهالی رسانه، استان کرمان بیشترین جلسات را با بخش های مختلف معاونت‌ مطبوعاتی وزارتخانه تشکیل داده و حتی یکی جلسه با حضور معاون رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

روحی ادامه داد: همزمان با حمایت ها و پیگیری ها در فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضرورت دارد که رسانه ها نیز برای رشد و تعالی خود در افزایش ضریب خروجی و نیز افزایش مرجعیت و توسعه اقتصاد رسانه، ایفای نقش کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ضمن اشاره به مبالغی که به عنوان یارانه در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد، افزود: افزایش تعداد رسانه‌ها راهکار مناسبی نیست و کیفیت کار رسانه‌ها باید افزایش یابد لذا پیشنهاد ما ایجاد انسجام بین نیروهای انقلابی رسانه با محوریت بسیج رسانه است تا مشکلات احصا و برای راهبری بهتر رسانه‌ها تبادل نظر صورت گیرد.

روحی با اشاره به حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان و لزوم توجه رسانه‌ها به مرجعیت خبر در موارد بحران، خاطرنشان کرد: نیازمند کمک رسانه‌ها در موضوعات مختلف هستیم و برای حل دغدغده های رسانه ها ضمن شنیدن نظرات و پیشنهادات و دغدغه های آن ها در حد توان تلاش خواهیم کرد.

در این نشست برخی فعالان رسانه نیز نظام مسائل رسانه ای استان را مطرح کردند.