قزوین - ایرنا - استاندار قزوین یکی از خلاهای جامعه، چه در بزرگسالان و چه در کودکان و نوجوان را بی برنامگی در حوزه نشاط دانست و گفت: مصادیق، رویه و راهبردهای ایجاد نشاط در جامعه باید تعریف و تسهیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اعلایی عصر پنجشنبه در دیدار با حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور اظهار کرد: یکی از ظرفیت های مناسب برای تخلیه هیجانات و ایجاد نشاط برروی کودکان و نوجوانان برگزاری اردو است و این مساله نیازمند برنامه ریزی است و بایستی متولی آن نیز مشخص شود تا جایی که اگر این موضوع به درستی توسط کانون پرورش فکری اجرا شود، نشاط آور، تربیت کننده و ماندگار خواهد بود.

وی، کانون پرورش فکری را یکی از مصادیق خوب برای شناساندن رویکردهای نظام برشمرد و تصریح کرد: این کانون به عنوان یک مجموعه ای که قبل از انقلاب در راستای منافع مردم نبود و بنای آن برای تربیت نسل های آینده وابسته به جریانات فکری مادی گرا و اصالت فرد گرایی راه‌اندازی شده بود امام نظام اسلامی آن را به جای حذف، تبدیل به یک نهاد مردمی کردند.

به گفته وی، نگاه نظام در این خصوص اگر تبیین شود، ارزشمند خواهد بود و نشانگر بینش و نگاه وسیع حاکم بر مدیران انقلابی است و موید رفتارهای عقلانی پس از انقلاب نیز است.

استاندار قزوین اضافه کرد: اگرچه متولی منحصر به فرد کودکان و نوجوان تنها کانون پرورش فکری نیست ولی این کانون از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و چون گرفتار مسوولیت‌ های سنگین کلیشه ای نیست، به همین دلیل می تواند برنامه ریزی های مناسبی را انجام دهد.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: پیشینه ذهنی مردم به کانون، مثبت است و مردم نسبت به این نهاد نگاه فنی، تخصصی و حرفه ای دارند که این موضوع فرصت خوبی برای کانون است.

اعلایی یادآور شد: یکی دیگر از ظرفیت های مطلوب کانون پرورش فکری، کانون زبان است که باید تبدیل به نهادی برای کشف استعدادها شود تا بتواند با تربیت افراد تاثیرگذار منجر به معرفی ایران در سطوح بین المللی شود.