سبزوار - ایرنا - مشاور فرهنگی، رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انتخابات امسال اهمیت بالایی دارد و به یک صحنه هماوردی و جنگ با دشمن تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حمیدرضا مقدم‌فر شامگاه پنجشنبه در آیین چهل و سومین یادواره شهدای مظلوم هویزه و ۴۳ شهید جهادگر شهرستان سبزوار در دانشگاه حکیم سبزواری افزود: دشمن از ماه‌های گذشته برای یاس و ناامیدسازی مردم ایران خیز برداشته است.

وی اظهار داشت: دشمن به دنبال این است که با مشارکت پایین مردم در عرصه انتخابات، این مفهوم را القا کند که بین مردم با نظام جمهوری اسلامی فاصله افتاده و مردم از انقلاب رویگردان شده اند.

مشاور فرهنگی رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز، رزمِ ما جهاد تبیین است اینکه توطئه دشمنان را به مردم بازگو کنیم تا دشمن‌شاد نشویم لذا مشارکت پرشور در انتخابات اهمیت فراوانی دارد.

سردار مقدم‌فر افزود: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی به طور میانگین هر۲ سال یکبار برگزار شده که بیانگر دموکراسی و مردم سالاری واقعی مردم ایران است و امروز تبیین برای مشارکت بیشتر مردم حرکت در مسیر آرمانهای شهداست.

مقاومت غزه به برکت خون شهداست

مشاور فرهنگی و رسانه ای فرمانده سپاه با بیان اینکه مقاومت غزه به برکت مجاهدت سردار شهید سلیمانی و خون شهداست، گفت: مقاومت فلسطینی با دست خالی و سنگ امروز به موشک و پهپاد تبدیل شده است.

سردار مقدم‌فر افزود: جبهه مقاومتی را که شهید حاج قاسم حیات بخشید، ساماندهی و موثر کرد، امروز خود آنها طراحی عملیات دارند و پس از ۷۵ سال ظلم و ستم علیه صهیونیست ها به حرکت درآمده اند.

وی با بیان اینکه امروز غزه تبدیل به یک جبهه شده و تنها نیست، گفت: به برکت مجاهدت های سردار شهید سلیمانی ظرفیت‌های مقاومت در کشورهای اسلامی شیعه و سنی به یک جبهه تبدیل شده است.

سردار مقدم‌فر افزود: اگر غزه تنها می بود در هفته های نخست در برابر صهیونیست ها متحمل شکست می شد اما حزب الله، نیروهای مقاومت یمن و عراق با موشک، کنترل دریای سرخ و درگیرسازی شمال رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان به غزه کمک می کنند.

جدایی مردم از نظام، راهبرد دشمن است

مشاور فرهنگی و رسانه ای فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: راهبرد دشمن از ابتدای انقلاب تاکنون جدا کردن مردم از نظام و حاکمیت بوده است اما این توطئه با صبر و مقاومت مردم برای دشمن نتیجه ای دربرنداشته است.

سردار مقدم‌فر افزود: اصلی‌ترین عامل شکست دشمن در تمامی فتنه‌ها همچون فتنه سال ۸۸ و وقایع سال ۱۴۰۱، ولایت فقیه بوده است که با رهنمودهای مقام معظم رهبری مردم بصیرت می یابند.

وی ادامه داد: حرکت و پیام انقلاب اسلامی که آثار آن در جبهه مقاومت، غرب آسیا و خاورمیانه بلکه در سطح جهانی نمایان شده است به برکت نعمت ولایت فقیه و خون شهدا است.

مشاور فرهنگی و رسانه ای فرمانده سپاه گفت: خون شهدا حافظ نظام جمهوری اسلامی است و دوران هشت ساله دفاع مقدس یک سرمایه و گوهر شد و خانواده شهدا باید به خود ببالند که شهیدان تبدیل به سرمایه ای شده اند که دشمن جرات رویارویی با انقلاب اسلامی را ندارد.

وی با بیان اینکه خداباوری درسی از زندگی شهداست، افزود: امروز خون شهدا تبدیل به یک سرمایه و الگو برای نشان دادن راه به جوانان شده و در وصیت شهدا همواره به پیروی از ولایت فقیه که رمز ماندگاری اسلام و انقلاب است، توصیه شده است.

صیانت از میراث شهدا، درس آموز است

معاون رییس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار نیز در این آیین گفت: صیانت از میراث ارزشمند شهیدان به عنوان مدرسه و مکتبی درس آموز است و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا را یک فریضه برای خود می‌دانیم .

علی اصغر امانیان افزود: یادواره ی شهدای هویزه در گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت، معرفی اسوه های ایثار، اخلاص و عمل برای نسل جوان و نوجوان کشور نقش آفرین است .

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دانشگاه و مراکز آموزشی بستر مناسبی برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است، امسال چهل و سومین یادواره شهدای مظلوم هویزه در سالن شریعتی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

عملیات هویزه ۱۶ دی ماه سال ۱۳۵۹ در جنوب غرب شهر هویزه استان خوزستان انجام شد که در این عملیات پنج رزمنده سبزواری به نام‌های محمد فاضل، حسن فتاحی ثانی، مجید مهدوی، سید مصطفی مختاری و مجید کریمی به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

سبزوار یکهزار شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است و مرکز این شهرستان در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.