تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداران تلفنی خبر داد و گفت: این دومین باند کلاهبرداری تلفنی از همراهان بیمار است که طی ماه اخیر شناسایی و متلاشی شد.

به گزارش ایرنا از پلیس تهران بزرگ، سرهنگ داوود معظمی گودرزی روز جمعه در این خصوص افزود: پس از دستگیری اعضای باند قبلی، شکایت‌هایی با موضوع مشابه تشکیل شد و شکات مدعی بودند فردی ناشناس با آنها تماس گرفته و خود را پزشک معالج بیمار آنها که در بیمارستان بستری است معرفی کرده و گفته که مریض آنها بدحال است.

وی ادامه داد: فرد کلاهبردار به همراهان گفته که فرد مریض باید سریعاً مداوا شود و از آنها خواسته مبلغ مورد نظر را واریز کنند.

سرهنگ معظمی گودرزی اظهار کرد: تحقیقات سایبری پرونده آغاز و با بررسی‌های تخصصی مشخص شد مجرمین همانند باند قبلی با مراجعه به بیمارستان‌ها و به دست آوردن اطلاعات پزشکان، با ترفندهای زیرکانه با پذیرش بیمارستان تماس می‌گرفتند و خود را پزشک آن بیمارستان معرفی و درخواست شماره تماس همراهان بیمار بستری شده تحت نظر خود را می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه شکات این پرونده در حین رسیدگی به بیش از ۵۰ نفر رسید، گفت: مجرمین پس از بدست آوردن شماره تلفن همراهان بیمار، بلافاصله با آنها تماس می‌گرفتند و با معرفی خود به عنوان پزشک معالج با ترساندن و نگران کردن آنها از وضعیت بیمار، درخواست وجه برای جراحی و اقدامات پزشکی می‌کردند که شکات نیز با توجه به شنیدن نام پزشک و نگرانی از وضعیت بیمار خود بدون بررسی صحت موضوع وجه مورد نظر را واریز می‌کردند.

سرهنگ معظمی گودرزی یادآور شد: در نهایت با اقدامات فنی و پلیس همکارانم در پلیس فتا تهران بزرگ تمامی اعضای این باند سه‌نفره شناسایی و پس از تشریفات قضایی در ۲ عملیات همزمان در استان تهران دستگیر و به پلیس فتا پایتخت منتقل شدند.

وی به شهروندان توصیه کرد: کلاهبرداران دائم در حال فعالیت بوده و مدام شیوه و شگرد خود را تغییر می‌دهند، تماس‌هایی که تحت عناوین مختلف با شما گرفته می‌شود و با ارائه مشخصات و یا اطلاعاتی از زندگی شخصی یا کاری، درخواست وجه می‌کند را جدی بگیرید و بدون بررسی و اطمینان از صحت موضوع و هویت شخص تماس گیرنده به هیچ عنوان هیچ مبلغی واریز نکنید، چرا که ممکن است فردی که با شما تماس گرفته کلاهبردار باشد و به نحوی اطلاعاتی از زندگی شما به دست آورده باشد.

سرهنگ معظمی گودرزی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir اطلاع رسانی کنند.